۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۱:۴۷

ادغام موسسه‌های نغمه شهر و شهر آوا در موسسه توسعه تصویر شهر

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ادغام موسسه‌های نغمه شهر و شهرآوا در موسسه توسعه تصویر شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دکتر سید محمدجواد شوشتری گفت: موسسات در دوره‌های پیشین مدیریت سازمان بر اساس بند 3 و 4 اساسنامه تاسیس شده و سازمان بر اساس اختیارات اساسنامه خود، امکان تاسیس و قبول هبه موسسات فرهنگی هنری را دارد.

وی به مصوبه ساماندهی شرکت‌های وابسته شورای شهر تهران اشاره و خاطر نشان کرد: بر این اساس، شرکت‌های خاوران، بهمن و موسسه رایانه شهر که فعالیت‌هایشان در راستای ماموریت‌های سازمان نبود را منحل و یا در شهرداری ادغام کرده‌ایم و سه موسسه هنری سازمان ادغام شدند. با ادغام این موسسات که در حوزه موسیقی فعال بودند، از این پس کلیه فعالیتهای موسیقی در سازمان زیر نظر شورای تخصصی موسیقی ساماندهی خواهد شد.
 
شوشتری موسسات کنونی را بازوان اجرایی سازمان دانست و گفت: بر اساس سیاست چابک‌سازی و برون‌سپاری، باید سازمان بخشی از کارهای خود را به شرکت‌های زیر مجموعه بسپارد و به علت حساسیت کارهای فرهنگی و هنری، نمی ‌توان به بخش خصوصی ارائه کرد و باید به موسساتی ارائه شود که سیاست‌های هماهنگ با سازمان داشته  باشند.
 
وی در خصوص موسسه شهرآوا نیز تصریح کرد: این موسسه در سال 1386 و در دوره مدیران وقت به طور شخصی تاسیس شده و توسط اعضای مجمع آن به سازمان هبه شده است که سازمان فرهنگی در حال حاضر به جهت ساماندهی منابع و دارایی‌های خود، به دنبال تبدیل مالکیت آن از اشخاص حقیقی به حقوقی است؛ چرا که در غیر این صورت، حقوق سازمان ضایع می‌شود و البته توضیحات کافی قبلاً به اعضای محترم شورا ارائه شده است.

شوشتری با اشاره به اخبار منتشر شده توسط معاونت هنری سازمان در خصوص ثبت تماشاخانه ایرانشهر در قالب موسسه، این مسئله را منتفی دانست و افزود :به هیچ عنوان بنای ثبت تماشاخانه ایرانشهر به عنوان موسسه در سازمان وجود ندارد و فقط قرار است این تماشاخانه نیز زیر نظر شورای تخصصی اداره شود.
 
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تمامی فعالیت های موسسات و شرکت‌های وابسته با سازمان را زیرنظر هیئت مدیره دانست و گفت: گزارش مکتوب فعالیت های جاری سازمان از جمله موسسات، در طول سال، چندین بار به اعضای هیئت امنا و شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌شود.

کد خبر 1071136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha