۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۳

سفیر مسکو در واشنگتن:

آمریکا، اوکراین را به انجام اقدام تروریستی در کریمه تحریک می‌کند

آمریکا، اوکراین را به انجام اقدام تروریستی در کریمه تحریک می‌کند

سفیر مسکو در واشنگتن می‌گوید که وزارت خارجه آمریکا به مقامات اوکراین فشار وارد می‌کند تا در روسیه و شبه‌جزیره کریمه مرتکب اقدام تروریستی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن با اشاره به اظهارات وزارت خارجه آمریکا درباره شبه‌جزیره کریمه، گفت که کاخ سفید با این حرف‌ها عملا به مقامات اوکراین فشار می‌آورد تا در روسیه اقدام تروریستی انجام دهند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به‌تازگی درباره امکان واقعی و عملی حمله نیروهای مسلح اوکراین به شبه‌جزیره کریمه با استفاده از تسلیحات آمریکایی، صحبت کرده بود و نبنزیا به این اظهار نظر واکنش نشان داد.

وی گفت: متوجه می‌شویم که لحن کلام مقامات آمریکایی بیشتر و بیشتر ستیزه‌جویانه می‌شود. وزارت خارجه با تکیه بر اظهارات خلاف واقع مبنی بر اینکه «کریمه بخشی از اوکراین است» و نیروهای مسلح این کشور می‌توانند با استفاده از سلاح‌های آمریکایی از قلمرو خود محافظت کنند، در واقع رژیم کی‌یف را وادار به ارتکاب اقدام تروریستی در روسیه می‌کند.

وی افزود: جنایتکاران کی‌یف با شنیدن این اظهارات از سمت واشنگتن، یک بار دیگر احساس خواهند کرد که کاملا آزادی عمل دارند. در چنین شرایطی، تنها خطر تشدید تنش افزایش می‌یابد.

به گفته دیپلمات روس، خبرنگاران آمریکایی «از این رویکرد دولت آمریکا حمایت و حملات رژیم کی‌یف به کریمه را توجیه می‌کنند.»

وی تاکید کرد: گفته می‌شود که احتمال دارد سامانه‌های موشک‌انداز چندمنظوره «هیمارس» و خودروهای زرهی نفربر «برَدلی» که قرار است به اوکراین ارسال شود، در حمله به کریمه دخالت خواهند داشته باشند. مفسران و افرادی که این حرف‌ها را بر زبان می‌رانند، ناشیانه تصور می‌کنند که روسیه به این حملات در خاک خودش پاسخ نخواهد داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بنا به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رهانیدن آنها از ظلم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. از آن زمان تاکنون، غرب و آمریکا ضمن اعملا تحریم‌های گسترده علیه مسکو، از ارسال وتامین کمک نظامی و غیرنظامی برای اوکراین دریغ نکرده‌اند. با این حال، مسکو همواره تاکید کرده که این کار صرفا به طولانی شدن جنگ دامن زده و در نتیجه نهایی آن تاثیری نخواهد گذاشت.

کد خبر 5686488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      از کی کریمه شده خاک روسیه هیتلیر به تنها یی کل روسیهرا نابود. کرد امر وز که 60 کشور روسرا مئزنند