۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۸

مجارستان با تحریم انرژی روسیه همراهی نخواهد کرد

مجارستان با تحریم انرژی روسیه همراهی نخواهد کرد

وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که با توجه به ضرورت ادامه همکاری با روسیه در بخش ساخت نیروگاه اتمی، این کشور مخالف وضع تحریم علیه بخش انرژی روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه مجارستان بار دیگر مخالفت این کشور را با وضع تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی روسیه اعلام کرد.

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان امروز دوشنبه اعلام کرد که این کشور از هیچ تحریمی که بخش انرژی روسیه را متاثر کند، حمایت نخواهد کرد.

وزیر خارجه مجارستان، که کشورش از مخالفان جدی تحریم های اروپا علیه روسیه است، گفت که بدون نیروگاه اتمی «پاکس»، تضمین انرژی فعلی در مجارستان غیر ممکن خواهد بود.

سیارتو در ادامه تاکید کرد که تضمین امنیت انرژی مجارستان در گرو ساخت واحدهای جدید برای نیروگاه اتمی پاکس است و این مسئله بدون این نیروگاه ممکن نخواهد بود.

وزیر خارجه مجارستان، که کشورش به واسطه تحریم های اروپا علیه روسیه با بحران انرژی روبروست، گفت: تصور می کنم که روشن است که مجارستان از هیچ تحریمی که همکاری با روسیه در زمینه انرژی هسته ای را محدود می کند، حمایت نخواهد کرد.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، اروپا با بحران شدید انرژی مواجه شده است. تارنمای بلومبرگ گزارش داده که قاره سبز با کنار گذاشتن انرژی روسیه، یک تریلیون دلار ضرر کرده و در سوی مقابل آمریکا گاز طبیعی مایع خود را، سه یا چهار برابر بیشتر به اروپایی‌ها می‌فروشد.

کد خبر 5690233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha