۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱

پژمانفر در تذکر شفاهی:

بانک‌ها به مردم وام نمی‌دهند/ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ورود می‌کند

بانک‌ها به مردم وام نمی‌دهند/ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ورود می‌کند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بانک‌ها به بهانه‌های واهی از پرداخت تسهیلات خرد به مردم خودداری و سخت گیری می‌کنند و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: باید موضوع نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به مردم بررسی شود.

وی ادامه داد: بسیاری از بانک‌ها به بهانه اعتبارسنجی موانعی ایجاد می‌کنند به طوری که برخی از بانک‌ها ۲ تا ۴ نفر ضامن برای پرداخت یک وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی درخواست می‌کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افزود: در این مورد به رئیس کل بانک مرکزی تذکر دادم و پیگیر موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم هستیم. بانک‌ها به بهانه‌های واهی از پرداخت تسهیلات خرد به مردم خودداری کرده و سخت گیری می‌کنند.

علی نیکزاد در پاسخ به این تذکر، گفت: شما به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دستورات لازم را صادر کنید تا کمیسیون تخصصی این موضوع را رسیدگی کند.

کد خبر 5697122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر ب IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      0 0
      بسم‌الله الرحمن الرحیم جناب آقای محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی باسلام و تعدیم تحیات الهی با اینکه بنده در تاریخ 14 بهمن ماه 1400 در مورد وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک مرکزی علیه چند بانک کتبن شکایت کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
    • اعتراض IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      0 0
      مسئولین بانک‌ها متاسفانه به بازنشستگان تامین اجتماعی وام نمی‌دهند چرا؟
    • ناشناس IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      متاسفانه بانک ها به بهانه کمبود یا نبود نقدینگی از دادن وام های خرد به افراد امتناع میکنند درحالیکه با توجه به شرایط اقتصادی همین وام های خرد راهگشاست. لطفا مسیولین پیگیری جدی بفرمایند.