۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۰۹

بایدن تلفنی با اردوغان گفتگو کرد

بایدن تلفنی با اردوغان گفتگو کرد

خبرگزاری آناتولی شامگاه دوشنبه از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با همتای ترکیه ای خود درپی زلزله شدید در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آناتولی شامگاه دوشنبه از گفتگوی تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پی زلزله شدید بامداد دوشنبه در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، بایدن در این گفتگوی تلفنی جان باختن شماری از شهروندان ترکیه‌ای در این زلزله را تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در واکنشی دیرهنگام به زلزله شدید در سوریه وترکیه ادعا کرد: از تلفات جانی و ویرانی‌های ناشی از زمین لرزه در ترکیه و سوریه بسیار متأسفم!

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص مدعی شد: به تیم خود دستور داده ام تا با هماهنگی ترکیه به نظارت دقیق بر اوضاع ادامه داده و هرگونه کمک مورد نیاز را ارائه دهند!

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

کد خبر 5702559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha