۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۶

اردوغان: آمار جانباختگان زلزله ترکیه به ۲۱ هزار و ۸۴۸ نفر رسید

اردوغان: آمار جانباختگان زلزله ترکیه به ۲۱ هزار و ۸۴۸ نفر رسید

رئیس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: آمار جانباختگان زلزله ترکیه به ۲۱ هزار و ۸۴۸ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در خصوص زمین لرزه شدید در کشورش اعلام کرد که آمار جانباختگان این زلزله به ۲۱ هزار و ۸۴۸ نفر افزایش یافته است.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص ادامه داد که تعداد مصدومین این زلزله نیز که ۳ برابر قوی تر از زلزله مرمره در سال ۱۹۹۹ در شمال غرب ترکیه بود، ۸۰ هزار و ۱۰۴ نفر شده است.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: با بازدید از مناطق آسیب دیده، متوجه شدیم که با یک فاجعه بزرگ مواجه هستیم. ۱۴ میلیون شهروند در زلزله دوشنبه گذشته آسیب دیده‌ و تعداد زلزله زدگان مناطق آسیب دیده و اطراف آن ممکن است به ۲۰ میلیون نفر برسد.

وی در این خصوص افزود: هیچ شهروندی را زیر آوار باقی نخواهیم گذاشت. روند بازسازی را تنها طرف یک سال تکمیل می کنیم. ۱۶۰ هزار نیروی جستجو و امداد و نجات داخلی و خارجی شبانه‌ روز در حال کار و فعالیت در این زمینه هستند. متأسفانه برخی احزاب و طرف‌ های سیاسی از آب گل آلود ماهی می‌ گیرند و روحیه وحدت ندارند.

اردوغان خاطر نشان کرد: شرایط جویِ سخت عملیات امداد و نجات را دشوار می کند، اما مانع از امداد رسانی به آسیب دیدگان نمی شود. آواربرداری را در اسرع وقت به پایان خواهیم رساند و روند بازسازی شهرها را آغاز خواهیم کرد.

سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) در آخرین گزارش خود صبح امروز شنبه، از افزایش شمار قربانیان زلزله در ترکیه خبر داده بود که شمار جانباختگان به ۲۰ هزار و ۶۶۵ نفر و شمار مصدومان به ۸۰ هزار و ۸۸ نفر رسیده است.

صبح امروز پس لرزه‌های جدیدی شهرهای قهرمان ماراش، مالاتیا، ادیامان و غازی آنتپ را نیز لرزاند. از زمان زلزله شدید ۷.۷ ریشتری بامداد روز دوشنبه هفته جاری در ترکیه تاکنون یک هزار و ۸۹۱ پس لرزه این مناطق را لرزانده است.

سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) همچنین اعلام کرده بود که تاکنون ۹۲ هزار و ۶۹۷ نفر از ساکنان مناطق زلزله زده در جنوب ترکیه به مناطق امن منتقل شده اند.

کد خبر 5706930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید کلباسی US ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 6
      این مردک به غیر از اعلام تلفات زمین لرزه ؛ چه هنری داره؟
    • آرامش IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      49 0
      خدا به همه ی خانواده های داغدیده گان صبر بده و خدای مهربان به ما بندگان گناهکار رحم کند