۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۹

ادامه اعتراضات گسترده مردم علیه «ماکرون» در پاریس+ فیلم

ادامه اعتراضات گسترده مردم علیه «ماکرون» در پاریس+ فیلم

تصاویر مخابره شده از سوی رسانه ها نشان دهنده حضور تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه برای سرکوب اعتراضات مردم پاریس است که برای چهارمین بار به طرح جدید «ماکرون» اعتراض کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تصاویر زنده مخابره شده از چهارمین دور از اعتراضات مردمی علیه دولت «امانوئل ماکرون» رییس جمهمور فرانسه نشان دهنده حضور تعداد پرشماری از معترضان به طرح دولت برای اصلاحات سن بازنشستگی در پایتخت این کشور است.

تصاویر زنده ارسالی این خبرگزاری نشان می دهد که تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه در برابر مردم صف آرایی کرده و با استفاده از گاز اشک آور و باتوم در حال سرکوب مردم معترض هستند.

طبق گزارش‌ های واصله، یک بمب دودزا زیر پای یکی از تظاهرکنندگان در پاریس منفجر شد که بر اثر آن وی برای مداوا به بیمارستانی در این شهر انتقال یافت.

ایندر حالیست که ۱۸ بهمن ماه معترضان در فرانسه برای سومین بار به اصلاحات تازه در قانون بازنشستگی این کشور در پاریس دست به اعتراض زدند.

در ۱۰ ژانویه، «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه از پیش نویس اصلاحات بحث برانگیزی بازنشستگی رونمایی کرد که دولت پاریس قصد دارد در سال ۲۰۲۳ آن را تصویب کند. بر اساس این پیش نویس، مقامات فرانسوی از سپتامبر امسال به تدریج سن بازنشستگی را در این کشور سه ماه در سال افزایش خواهند داد. بدین ترتیب تا سال ۲۰۳۰، سن بازنشستگی در فرانسه به ۶۴ سال خواهد رسید.

از زمان اعلام این تصمیم دولت فرانسه، تاکنون دو اعتصاب سراسری در فرانسه در اعتراض به اصلاحات برگزار شده است.

کد خبر 5706991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha