۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲

لوموند: اقتصاد روسیه بسیار قوی‌تر از پیش‌بینی‌های غرب بود

لوموند: اقتصاد روسیه بسیار قوی‌تر از پیش‌بینی‌های غرب بود

روزنامه فرانسوی لوموند با اشاره به داده‌های صندوق بین‌المللی پول تأکید کرد اقتصاد روسیه در ۱۲ ماه گذشته نشان داد بسیار قوی‌تر از پیش‌بینی‌های غرب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «لوموند» فرانسه در گزارشی تحلیلی با اشاره به تاب‌آوری اقتصاد روسیه در ۱۲ ماه گذشته نوشته اقتصاد روسیه بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که غرب پیش‌بینی می‌کرد.

نویسنده گزارش لوموند می‌نویسد: تنها یک چیز قطعیت دارد؛ اقتصاد روسیه با پیش‌بینی‌های غرب و ۹ دور تحریم‌های گسترده از ماه مارس ۲۰۲۲، فرونپاشید.

به نوشته لوموند در ماه ژانویه آمار صندوق بین‌المللی پول همه را شگفت‌زده و غربی‌ها را ناامید کرد؛ رکود اقتصادی روسیه در سال ۲۰۲۲، به ۲.۲ درصد محدود شد، بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها غربی‌ها در مارس ۲۰۲۲ که ۸.۵ رصد پیش‌بینی کرده بودند.

نویسنده با اشاره به تاب‌آوری اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌های غربی در ۱۲ ماه گذشته نوشت: فعالیت‌ها و کسب‌وکارهای تجاری در روسیه در سال جاری تا ۰.۳ درصد و در سال ۲۰۲۴ تا ۲.۱ درصد افزایش خواهد داشت؛ در حالی که این افزایش در منطقه یور (اتحادیه اروپا) ۱.۶ درصد پیش‌بینی شده است. این داده‌ها و ارقام نشان‌گر مقاومت اقصتاد روسیه در برابر روندهای ناگهانی است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

کد خبر 5709080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha