۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳

بلاروس در صدد یافتن بستری برای مذاکرات صلح در اوکراین است

بلاروس در صدد یافتن بستری برای مذاکرات صلح در اوکراین است

وزارت خارجه بلاروس از تلاش این کشور برای یافتن بستری برای مذاکرات صلح در اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، وزارت خارجه بلاروس امروز دوشنبه اعلام کرد که مینسک به حل و فصل اوضاع در اوکراین کمک خواهد کرد و آماده است تا بستری برای مذاکرات صلح فراهم کند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه بلاروس در این خصوص آمده است: تلاش مینسک بر آن است که اوضاع در اوکراین در راستای برگزاری مذاکرات صلح پیش رفته تا از این طریق تنش های کنونی حل و فصل شود.

در همین راستا، یک مقام قانونگذار بلاروس پیشتر اعلام کرده بود که بحث بر سر وضعیت کنونی در اوکراین باید بر اساس موضع روسیه صورت گیرد.

«آندری ساوینیخ» رئیس کمیسیون دائمی امور خارجی در مجلس قانونگذاری بلاروس سه شنبه پیش در خصوص مذاکرات بر سر جنگ اوکراین تاکید کرد که بلاروس بر این باور است که بحث درباره اوکراین در مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا باید بر اساس موضع روسیه باشد و نه برخی شبیه‌ سازی‌ های ساختگی.

ساوینیخ تاکید کرد: من تصور می‌کنم که موضع روسیه باید به نقطه شروع بحث بر سر اوکراین باشد.

بیست و دومین نشست زمستانی مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا قرار است در روزهای ۲۳ تا ۲۴ فوریه در وین برگزار شود. جنگ در اوکراین محور اصلی این نشست خواهد بود.

پیش از این نشست پاییزی مجمع عمومی سازمان امنیت و همکاری اروپا از ۲۴ تا ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ در ورشو برگزار شد و با این حال کمیته دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا نتوانست در مورد پایان عضویت روسیه در این سازمان به اجماع نظر دست یابد.

کد خبر 5708705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      بلاروس هم فهمیده که روسیه کم آورده . میخواد به نفع روسیه پا درمیانی کنه . چقدر عبرت انگیز !