سوریه ساخت شهرک جدید در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد

سوریه ساخت شهرک جدید در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه تصمیم مسئولان رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک جدید در اراضی اشغالی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث شهرک جدید در فلسطین، تأکید کرد که توسعه شهرک‌ ها، اشغالی اراضی فلسطینی، تخریب خانه ها و آواره کردن فلسطینیان جنایت جنگی است.

در این بیانیه آمده است: سوریه تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث یک شهرک جدید در اراضی اشغالی فلسطین را که نقض آشکار قانون بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ مربوط به سال ۲۰۱۶ در خصوص توقف تمامی فعالیت های شهرک ‌سازی است، محکوم می‌کند.

در بیانیه مذکور آمده است که اقدام رژیم صهیونیستی برای ساخت و توسعه شهرک‌ها، مصادره اراضی فلسطینیان و تخریب خانه ها و آواره کردن آنها جنایت جنگی است و باید این رژیم به خاطر اقدامات خود مؤاخذه شود.

وزارت خارجه سوریه همچنین جامعه جهانی را به اقدام فوری برای توقف این جنایت‌های خطرناک که به بی ثباتی منطقه و تضعیف هر گونه امکان تشکیل کشور مستقل فلسطین منجر می شود، محکوم کرد.

بر اساس، اعلام رسانه‌های عربی زبان، کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت ۷۰۳۲ واحد مسکونی جدید برای یهودیان در شهرک‌های واقع در کرانه باختری موافقت کرده است.

در همین راستا، شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد که قرار است از مجموع این واحدها، ۱۱۰۰ واحد در شهرک معالیه ادومیم، ۶۰۰ واحد در شهرک تل تصیون، ۵۰۰ واحد در شهرک گفعات زئیو و ۴۰۰ واحد در شهرک کدومیم احداث شود.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شنبه گذشته نیز در واکنش به عملیات‌های مقاومتی اخیر فلسطینیان که به هلاکت و زخمی شدن ده‌ها اسرائیلی منجر شد، طرح ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی برای یهودیان را به تصویب رساند.

کد خبر 5710619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha