۵ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۰۳

گفتگوی تلفنی اردوغان با پوتین درباره جنگ اوکراین و زلزله ترکیه

گفتگوی تلفنی اردوغان با پوتین درباره جنگ اوکراین و زلزله ترکیه

رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود به رایزنی درباره جنگ اوکراین و زلزله ترکیه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره آغاز مذاکرات اوکراین و اثرات زلزله در ترکیه و سوریه گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در گفتگوی تلفنی با پوتین بر ضرورت برقراری صلح عادلانه در اوکراین بدون وقوع تلفات و خسارات بیشتر تأکید کرد و احیا و فعال کردن روند مذاکرات بین طرف‌های روسیه و اوکراین در استانبول را خواستار شد.

اردوغان در این خصوص گفت که در تماس تلفنی با پوتین درباره زمین لرزه ترکیه و وقایع مربوط به بحران اوکراین صحبت شد. اردوغان همچنین از همتای روس خود به علت اعلام همبستگی با کشورش در مورد زلزله تشکر کرد و از آمادگی آنکارا برای کمک به از سرگیری مذاکرات برای حل و فصل اوضاع اوکراین خبر داد.

گفتنی است که رئیس جمهور ترکیه قبل از گفتگو با همتای روس، با رئیس جمهور اوکراین درباره تحولات جنگ در این کشور و زلزله ترکیه گفتگو کرده بود.

کد خبر 5718120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      هم اردوغان وهم پوتین چون درسوریه جنگیدند وکسی جلودارشان نبود به خیال خود هرجا حمله کنند راحت پیروز میشوندولی دوتا کشور هم نا بود میشوند هم مردم ترکیه وهم مردم روسیه
    • ابوطالبی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      اقای پوتین اردوغان قابل اعتماد نیست اوهم ازروسیه حمایت کرده هم به اکراین پهپادمیدهد: اردوغان قابل شناسایی نیست مواظب باشید خنجرازپشت به روسیه نزند