۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۱۱

رئیس سازمان صمت اردبیل:

اصناف مردم را در تأمین نیازهای پایان سال مراعات کنند

اصناف مردم را در تأمین نیازهای پایان سال مراعات کنند

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اصناف منصف اردبیل در ایام پایانی سال تسهیل‌گر امور مردم و تأمین‌کننده نیاز آنها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی عصر شنبه در نشست با جمعی از اصناف و بازاریان اردبیل اظهار کرد: جایگاه اصناف و بازار را فراتر از مباحث اقتصادی می‌دانیم و بر این باوریم هم در سنگر فرهنگی و هم سنگر تولید و تحول اقتصادی باید بازار نقش‌آفرین اصلی باشد.

وی نقش تعیین‌کننده بازار را به عنوان حلقه آخر عرضه محصول یادآور شد و تصریح کرد: اگر واحدهای صنفی فعال نباشند، فرآیند عرضه ابتر می‌ماند و حلقه مهم بازار می‌تواند به آسودگی و آرامش بیشتر مردم به ویژه در ایام پایانی سال کمک کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظرفیت اصناف منصف اردبیل را در بهبود شرایط موجود و کاهش روند تورمی در بازار یادآور شد و گفت: ما از ابتدا رویکرد ارشادی و تعامل با اصناف را در پیش گرفتیم و سعی ما بر این بوده تا با همراهی اصناف و بازاریان چه در ایام کرونا و چه در شرایط کنونی، یک وضعیت رو به جلو و تسهیل‌گری را به وجود آوریم تا رضایتمندی بیشتر فراهم آید.

صادقی مشارکت اصناف و بازاریان را در کمک و پشتیبانی در عرصه‌های مختلف به ویژه زلزله اخیر خوی و سایر حوادث ناگوار کشور یادآور شد و افزود: بازار همواره به دور از نگاه دولتی و الزام‌آور سعی کرده به مأموریت ارزشمند معنوی خود در کمک و مساعدت به آسیب‌دیدگان و حادثه‌دیدگان ورود پیدا کرده و تا حد امکان در این بخش یاریگری کند.

وی ضرورت حل مشکلات اصناف و بازاریان به ویژه تعامل و ارتباط با امور مالیاتی، بیمه و دستگاه خدمات‌رسان را برای بازار یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار پیگیری همه این موارد، تلاش می‌کنیم تا همچون ستاد تسهیل بخش صنعت برای حوزه اصناف و بازار نیز ستاد تسهیلی راه‌اندازی کنیم تا به صورت ماهانه موانع و مشکلات پیش روی اصناف و بازاریان مورد رصد و پایش قرار گرفته و نسبت به حل آن اقدام کنیم.

صادقی تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت را در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی یادآور شد و اضافه کرد: در سال‌های گذشته این استان رتبه اول رشد واحدهای تولیدی را به دست آورده و وضعیت مناسبی را در احیای واحدهای راکد و حمایت از واحدهای صنعتی و معدنی شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت نصب دوربین مدار بسته را در بازار تاریخی اردبیل، پاساژها و صنوف مختلف یادآور شد و بیان کرد: خود اصناف با همکاری اتحادیه در این زمینه ورود پیدا کنند تا با توجه به تولید تجهیزات دوربین مدار بسته در استان، امکان استفاده از این ظرفیت به نفع اصناف و بازاریان با هدف تأمین امنیت بیشتر فراهم آید.

در این جلسه رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل نیز به فعالیت اقتصادی و اجتماعی این جامعه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی بازار اردبیل نصب دوربین‌های مدار بسته با هدف تأمین امنیت و بهبود شرایط در این حوزه است و در کنار آن مجهز کردن بازار به سیستم آتش‌نشانی و بهسازی و نوسازی بازار تاریخی و سراهای اردبیل بسیار مهم و ضروری است.

سعید ایرانی جم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای احیای بافت فرسوده بازار اردبیل از محل بازآفرینی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که عملیات عمران و ترمیم بازار «پنبه‌فروشان و زنجیرلر» در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در محیط پیرامونی بازار تاریخی اردبیل باید فضای احداث پارکینگ، ایستگاه آتش‌نشانی و سرویس‌های بهداشتی فراهم آید تا گردشگران و مسافران بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

رئیس جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل گفت: بعد از گذشت سال‌ها هنوز بازار اردبیل از نعمت گاز بی‌بهره است و مغازه‌ها با چراغ‌های نفت گرم می‌شود در حالی که میراث فرهنگی باید اجازه گازرسانی را به بازار تاریخی اردبیل بدهد.

کد خبر 5718962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha