۷ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۶

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی خبر داد؛

کسب ۷۲ نشان کشوری و بین‌المللی توسط بانوان ورزشکار آذربایجان‌غربی

کسب ۷۲ نشان کشوری و بین‌المللی توسط بانوان ورزشکار آذربایجان‌غربی

ارومیه - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: بانوان ورزشکار استان امسال موفق به کسب ۷۲ نشان مختلف در مسابقات کشوری و بین‌المللی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد بیرامی در این زمینه اظهار کرد: بانوان ورزشکار استان امسال در مسابقات بین المللی ۱۳۳ درصد و در مسابقات کشوری ۴۰ درصد بیشتر از پارسال نشان مختلف کسب کرده‌اند.

وی افزود: در سال جاری تعداد ورزشکاران زن سازمان‌یافته استان ۲۷ هزار و۵۳۶ نفر است که در مقایسه با سال گذشته که ۱۷ هزار و ۹۰۶ نفر بود رشد ۵۶ درصدی دارد.

بیرامی تصریح کرد: در این مدت ۱۶ ورزشکار زن به عضویت تیم ملی در آمدند که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

بیرامی، با اشاره به اینکه رشد و توسعه ورزش در بین بانوان و راهیابی ورزشکاران زن به مسابقات کشوری و بین المللی از اهداف سازمان ورزش و جوانان استان است، تصریح کرد: امسال ۱۹ ورزشکار زن استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری ۴۰ مسابقه استانی در استان برگزار شد و این استان در این مدت میزبان هفت مسابقه بین المللی و ۶۵ مسابقه کشوری بود.

وی، با اشاره به اینکه ۲۱ سالن ورزشی و ۱۰۶ باشگاه خصوصی ویژه بانوان در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده چالش ورزش بانوان استان کمبود زیرساخت‌های ورزشی است، اداره‌کل ورزش و جوانان در تلاش است زیرساخت‌های باشگاه‌های ویژه بانوان را توسعه دهد.

کد خبر 5719293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha