۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵

سازمان ملل:

بیش از یک سوم مردم سودان به کمک‌های انسانی نیاز دارند

 بیش از یک سوم مردم سودان به کمک‌های انسانی نیاز  دارند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از یک سوم مردم سودان در سال ۲۰۲۳ نیاز به کمک های انسانی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که در سال جاری میلادی به علت آوارگی و گرسنگی بیش از یک سوم مردم سودان نیاز به کمک های انسانی دارند.

در این گزارش آمده است: شمار افرادی که در سودان از فقدان امنیت غذایی رنج می برند، برای سومین سال متوالی افزایش یافته است.

سازمان ملل ادامه داد: ۴ میلیون کودک زیر ۵ سال و همچنین زنان باردار و شیرده از جمله اقشاری هستند که بیش از سایر اقشار نیاز به کمک های غذایی در سال ۲۰۲۳ دارند.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۵.۸ میلیون نفر از مردم سودان نیاز به کمک های غذایی دارند و این آمار نسبت به سال گذشته ۱.۵ میلیون نفر افزایش یافته و بالاترین رقم از سال ۲۰۱۱ تا کنون است.

سودان یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و به خاطر حوادث سیاسی این کشور عربی، کمک های بین المللی به آن از اواخر سال ۲۰۲۱ قطع شده است.

پیش از این نیز برنامه جهانی غذا، نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، اعلام کرده بود که ۱۵ میلیون نفر در سودان، معادل بیش از یک سوم جمعیت این کشور، با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند و دولت سودان توان مالی کافی برای مقابله با آن ندارد.

کد خبر 5720821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha