سازمان ملل: بیش از ۲۱ میلیون یمنی به کمک و حمایت نیاز دارند

سازمان ملل: بیش از ۲۱ میلیون یمنی به کمک و حمایت نیاز دارند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۲۱ میلیون شهروند یمنی به کمک و حمایت نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دبیر کل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه بیش از ۲۱ میلیون شهروند یمنی نیاز به کمک و حمایت دارند، گفت: نیاز به ۴.۳ میلیارد دلار داریم تا کمک‌های فوری به دست نیازمندان برسانیم.

وی افزود: کمک‌های انسانی مهم است ولی بحران یمن را، حل و فصل نخواهد کرد زیرا اقتصاد این کشور نیاز به بازسازی دارد.

این در حالی است که شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته در بیانیه‌ای، مانع تراشی‌ها و سنگ اندازی های سازمان ملل متحد در مسیر رسیدن کشتی‌های سوخت به بندر الحدیده را محکوم کرد و این سازمان را مسئول پیامدهای این اقدام دانست.

این شورا از سازمان ملل و نیروهای آن خواست از هرگونه اقدامی که در رسیدن کشتی‌ها به بندر الحدیده مانع ایجاد می‌کند، خودداری کنند.

شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر یکپارچگی سرزمینی و مخالفت با هرگونه حضور نظامیان خارجی از جمله آمریکایی، انگلیسی، سعودی و اماراتی، افزود: ملت یمن حق دارد با هرگونه حضور نظامی خارجی به عنوان دشمن و اشغالگر رفتار کند و اقدامات لازم را برای دستیابی به آزادی و استقلال کامل انجام دهد.

گفتنی است، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی، آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها، در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

کد خبر 5720878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدحسین IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 0
      لعنت به آل سعود!