۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۲۹

خبرگزاری فرانسه:

قطعنامه ضدایرانی جدیدی در نشست کنونی شورای حکام مطرح نیست

قطعنامه ضدایرانی جدیدی در نشست کنونی شورای حکام مطرح نیست

خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که قطعنامه ضدایرانی جدیدی در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی یورو نیوز امروز دوشنبه در گزارشی به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است که «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد به تازگی از سفر خود به تهران بازگشته است.

به گفته منابع دیپلماتیک آگاه، در پی رسیدن به «توافقات ملموس» میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان سفر «رافائل گروسی» به تهران، قطعنامه جدیدی از سوی شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در خصوص ایران در دستور کار نیست.

این در حالیست که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز جلسه شورای حکام امروز جزئیاتی از سفر اخیرش به تهران را اعلام کرد.

وی دراین‌باره گفت: در تهران با مقات ارشد ایران، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امبرعبداللهیان وزیر امور خارجه، و محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفتگو کردم.

به گفته گروسی «در این دیدارهای سطح بالا برداشتن گام‌هایی برای تسهیل همکاری‌های بیتشر و تسریع در حل مسائل پادمانی باقی‌مانده مورد بررسی قرار گرفت. دو طرف (ایران و آژانس) تأیید کردند که چنین توافق‌های مثبتی می‌تواند راه را برای توافق‌های گسترده‌تر بین طرف‌های دولتی باز کند.»

وی همچنین گفت: به‌زودی جزئیات سفرم به تهران، وضعیت مربوط به تعهدات ایران در چارچوب برجام و طبق توافق‌نامه ان‌پی‌تی را در اختیار اعضای شورای حکام قرار خواهم داد.

به گفته گروسی «دست‌یابی به توافق بسیار مهم است، زیرا به آژانس اجازه می‌دهد تا در صورت ازسرگیری اجرای تعهدات برجامی ایران، شروع به ایجاد یک خط پایه جدید کند.»

کد خبر 5727131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      آمریکایی ها جنایتکار از شهریور ماه سال 1359 تاکنون به همراه کشورهای اروپایی و کشورهای عربی منطقه مسئول ایجاد ناامنی در منطقه هستند.
    • بابائی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      آمریکا: برنامه‌های هسته‌ای ایران تهدیدی علیه صلح بین‌المللی است/ و این در حالی است که آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون و درسایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 2
      مذاکره در حال حاضر به ضرر ایران است/ قطع‌ رابطه با غرب و آژانس برای ایران بهترین کار است.
    • بابائی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      شرم آور و تاسف بار است که از سال 1392 تاکنون مشکل برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران حل وفصل نشده است.
    • بابائی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      وزیر خارجه آلمان: ایران عامل بی ثباتى عراق است/ و این در حالی است که آلمان جنایتکار در جنگ تحمیلی هشت ساله سلاح شیمیایی رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را تامین کرده است و هم شریک جرم جنایت های صدام بوده است. نیروهای آلمانی درعراق چه غلطی می کنند؟
    • بابائی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه آلمان در عراق، دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است/ و این در حالی است که آلمان جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1359 تاکنون عامل اصلی بی ثباتى عراق و منطقه خاورمیانه بوده است.
    • بابائی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      مواضع ضدایرانی وزیر خارجه آلمان در عراق 100 درصد فقط به ناتوانی، کوتاهی، سکوت و خیانت امیرعبداللهیان بوده است.
    • بابائی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      حمایت‌ آمریکا از عراق و منطقه کردستان در مبارزه با سازمان داعش 100درصد فقط دروغ است. و این در حالی است که برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا از سال 2011 تاکنون از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق همه جانبه همه می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 0
      کنار رفتن ولی فقیه جز شرایط آژانس اتمی نیست و آنها موندن چرا به توافق نمی رسند فکر می کنم حکومت والایی نگران میشه که با اقدامات آژانس پایه اش سست بشه