۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی درباره برجام

بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی درباره برجام

سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه درباره اجرای تعهدات هسته‌ای ایران در چهارچوب برنامه هسته‌ای ایران موسوم به «برجام»، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکای اروپایی، در بیانیه‌ای مشترک خواستار اجرای سریع و کامل توافقات ایران و اژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل‌وفصل مسائل پادمانی شدند.

در این بیانیه آمده است: یادآور می‌شویم که به‌دنبال مذاکرات مدیرکل آژانس و معاون رئیس جمهور ایران، و همچنین با توجه به تلاش‌های مدیرکل آژانس، چهارم مارس بیانیه‌ای مشترک مورد توافق قرار گرفت که بر اساس آن ایران به طور داوطلبانه موافقت کرد تا به آژانس اجازه دهد که فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی بیشتری را صورت دهد.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: همچنین خاطرنشان می‌کنیم که مدیرکل آژانس در گزارش GOV/۲۰۲۳/۸ متذکر شده که ایران با تسهیل و افزایش دفعات و شدت فعالیت های راستی آزمایی آژانس موافقت کرده است. باتوجه به جدی بودن تداوم و تشدید فزاینده برنامه هسته‌ای ایران، ما این کشور را برای اجرای کامل و سریع اقدامات موردتوافق، پاسخگو خواهیم دانست. این اقدامات ایران را از تعهدات سال ۲۰۱۵ دورتر کرده است.

بیانیه مذکور باردیگر به ادعای کشف ذرات با غنای بالای ۸۰درصد اشاره کرده و مدعی شده است: هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای غنی‌سازی تا این حد در ایران وجود ندارد. این اقدام در کنار برنامه هسته‌ای گسترده‌تر ایران، این کشور را به شکلی خطرناک به فعالیت‌های واقعی مرتبط با تسلیحات نزدیک می کند. این موضوع همچنین استدلال‌های ایران درباره اینکه برنامه هسته‌ای این کشور فقط برای اهداف صلح آمیز است را تضعیف می کند. از مدیرکل آژانس در تداوم روند منظم و کامل گزارش‌دهی درباره این موضوع حمایت می کنیم.

در این بیانیه ادعا شده است: تصمیم ایران برای خارج کردن دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی آژانس، آثار مخربی بر توانایی آژانس برای حصول اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، برجای گذاشت. از ایران می‌خواهیم تا تمام تجهیزاتی که آژانس آن را ضروری دانسته را مجددا نصب و اجازه نظارت و راستی‌آزمایی برنامه‌ هسته‌ایش را مطابق توافق برجام، فراهم کند. ایران باید اقدامات ضروری برای ارائه اطلاعات لازم به آژانس در راستای ترمیم تداوم آگاهی این سازمان (از برنامه هسته‌ای ایران) صورت دهد.

رافائل گروسی جمعه ۱۲ اسفند در رأس هیأتی وارد ایران شد و با رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژِی اتمی ایران دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از سفر به ایران در نشستی خبری گفته بود: این سفر برای دیدار با مقامات ایرانی به انجام رسید. این سفر برای انجام تمهیداتی در خصوص راستی آزمایی در برخی مکان‌ها و موضوع نظارت‌های آژانس در این کشور به انجام رسید.

کد خبر 5728622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      13 4
      بیانیه سه کشور اروپایی علیه فعالیت هسته‌ای ایران، دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است/ و این در حالی است که سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای، برجام و غیره عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی کنند چرا؟
      • احمد IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
        0 1
        اینجا همه علما و کارشناسان خبره و مدعی و ذینفع به حمدالله حضور دارن ،
    • بابائی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      12 3
      وزیر خارجه آلمان: ایران عامل بی ثباتى عراق است/ و این در حالی است که آلمان جنایتکار در جنگ تحمیلی هشت ساله سلاح شیمیایی رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را تامین کرده است و هم شریک جرم جنایت های صدام بوده است.
    • بابائی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      10 6
      نیروهای آلمانی درعراق چه غلطی می کنند؟ اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه آلمان در عراق، دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است. و این در حالی است که آلمان جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال ۱۳۵۹ تاکنون عامل اصلی بی ثباتى عراق و منطقه خاورمیانه بوده است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      9 1
      درخواست دمشق از جامعه جهانی برای محکوم کردن حمله اسرائیل به فرودگاه حلب/ و این در حالی است که جامعه جهانی از سال ۱۹۱۸ تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لبنان و منطقه خاورمیانه بوده است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 1
      و این در حالی است که دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۹۷ به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      9 2
      سلاح اتمی رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای منطقه و جهان است دستیابی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سلاح هسته ای، تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است. غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم به خاطر خروج غیر قانونی آمریکا جنایتکار از توافق هسته ای و برجام بوده است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      11 2
      سوال اینجاست که چرا آژانس بین المللی انرژی اتمی خیانتکار تاکنون درباره غنی‌سازی ۹۰ درصد کشورهای غربی جنایتکار هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کند و سکوت اختیار کرده است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      14 3
      نتیجه گفت‌وگو ایران در این مدت ۹ سال با غربی‌ها جنایتکار صفر! آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل نمی کنند انتظار حل مشکلات با آمریکا یا اروپا اشتباه است. اگر انتظار داریم آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل کنند اشتباه می کنیم آمریکا فقط زبان زور را می فهمد. اروپا فقط زبان زور را می فهمد.
      • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
        1 0
        خوب اگه زورت به آمریکا میرسه جوابشو بده
    • بابائی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      10 2
      غنی‌سازی بالای ۸۰ درصد اورانیوم در کشورهای اروپایی هیچ توجیه غیرنظامی ندارد / غرب بزرگ‌ترین تهدید امنیتی در جهان است. گروسی: آژانس خواهان دسترسی کامل به سایت‌های هسته‌ای ایران است/ آژانس حق صلاحیت دخالت و مداخله در سایت‌های هسته‌ای ایران را ندارد و تاکنون هم نداشته است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      6 2
      دخالت و مداخله آمریکا را به همراه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در امور داخلی ایران را بدون پاسخ نمی گذاریم متاسفانه ایران از سال ۱۳۹۲ تاکنون در برابر زیاده‌­خواهی آژانس و غرب کوتاهی کرده است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      13 1
      نظر اسرائیل جنایتکار از ابتدا درباره برنامه هسته‌ای ایران سیاسی و غیر قانونی بوده است. اسرائیل از دسترسی نظام به بمب هراس دارد در حالی که خودش ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد. اسرائیل خودش انواع سلاحهای ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب اتمی و سلاح شیمیایی دراختیار دارد.
    • بابائی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      11 5
      دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از ۱۸ هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود. اروپا ۱۳۹۴ تاکنون تعهداتش را در مورد برجام انجام نداده است چرا؟
    • بابائی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      8 1
      دست نمایندگان مجلس انگلیس جنایتکار به خون بیش از ۴۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی هشت ساله آلوده است/ دست مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار به خون بیش از ۴۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی هشت ساله آلوده است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      9 6
      پس چگونه همچنان مسیر مذاکرات هسته‌ای باز است/ آمریکا و اتحادیه اروپا هر روز ایران را تحریم و تهدید می کنند و هم هر روز در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند.
    • بابائی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      شرم آور است که امیرعبداللهیان متاسفانه هنوز از مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره درس عبرت نگرفته است و باز هم بخ دنبال مذاکره و همکاری با خیانتکاران و جنایتکاران است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      نظر امیرعبداللهیان در مورد برجام ؛ اگر آمریکایی واقع بینانه برخورد کند، فاصله زیادی با توافق نخواهیم داشت/ نظر امیرعبداللهیان در مورد برجام باز هم غلط و اشتباه است واین در حالی است که آمریکا در سال ۱۳۹۷ به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      9 1
      آگوست سال ۱۹۴۵ آمریکا بر سر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن بمب اتمی انداخت. اکنون ۷۶ سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم هیچ‌کس اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر نمی کند، خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است.
    • بابائی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      9 1
      اشغالگران مسئول مشکلات یمن و منطقه هستند آمریکا جنایتکار ۴۰۰ میلیون دلار تسلیحات دیگر به اوکراین می‌دهد
    • بابائی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      8 1
      آمریکا، انگلیس و اسرائیل طراح اصلی جنگ یمن هستند/ یمن در آینده،تولیدکننده سلاح خواهد بود آمریکا، اسرائیل و انگلیس، مهندسان تجاوز به یمن هستند
    • بابائی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      10 1
      در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده ۶۵۵، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود
    • بابائی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      13 1
      بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. ۱۱۸ نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.
    • بابائی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      8 2
      باید تجاوزات، جنایات وحشیانه وحشی گری و غیرانسانی انگلیس و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم
    • بابائی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      7 4
      دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش در امور داخلی ایران بعد از مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره متاسفانه ۱۰۰ برابر هم بیشتر شده است چرا؟
    • بابائی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      10 2
      و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال ۲۰۱۵ تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای در اختیار ائتلاف متجاوز سعودی داده است چرا؟
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      آمریکا باز هم نفت سرقتی از سوریه را به عراق قاچاق کرد منابع رسمی سوریه گزارش دادند که نیروهای آمریکایی ده‌ها تانکر حامل نفت سرقتی از سوریه را به پایگاه‌های خود در عراق قاچاق کرده‌اند.
    • بابائی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      11 4
      بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی درباره برجام دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است. و این در حالی است که اروپا از سال 1394 تاکنون به تعهدات برجامی عمل نکرده است چرا؟
      • US ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
        1 0
        آقای بابایی احتمالا تو وکیل وصی همه مردم هستی عزیزان توهم مثل من وحتی یک زن ومرد وبچه فقط یک نفر هستی امثال تو حق ندارند زیاد از حق یک نفر حرف بزنند مگه جنگ بشه ویا بلایی دامنگیر مان بشود امثال تو بیش یک نفر میشوید توهم یک نفری من هم یک نفر ولی نفر با نفر از نظر تو خیلی فرق دارد نه عزیز
    • بابائی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      هشدار آمریکا به ایران درباره غنی سازی آمریکا جنایتکار دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله درباره غنی سازی ایران را ندارد آمریکا جنایتکار در سال 97 با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است. آمریکا جنایتکار باید به داند دیگر عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است.
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      عربستان: برای گفت‌وگو با ایران آمادگی داریم/ ولی ما دیگر با خیانتکاران و جنایتکاران گفت‌وگو نمی کنیم
    • بابائی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      مذاکره، توافق و برجام تاکنون مردم ایران را گرفتار کرده است. مذاکره، توافق و برجام تاکنون هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ندارد و تاکنون نداشته است. عملکرد دولت حسن روحانی هم از سال 1392 تاکنون به نفع مردم ایران و کشور ایران، منطقه خاورمیانه و جهان نبوده است.
    • بابائی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
    • بابائی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
    • بابائی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      در جنگ تحمیلی هشت ساله بیش از 80 کشور در جهان به سرکردگی واشنگتن و در سایه سکوت سازمان های بین المللی و با کمک های مالی کشورهای عربی منطقه از رژیم سابق عراق همه جانبه حمایت می کردند. مذاکره با آمریکا و متحدانش جرم، حرام و خیانت است و هم اهانت، توهین و بی احترامی به مردم ایران بوده است.
    • بابائی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
    • بابائی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      اروپا جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • سعید موسویان فرد IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      این که همش تهدید بود ؟ برجام؟ بلاخره نفهمیدیم این برجام برنامه ایی بود برای جمع شدن تحریم ها یا یه برنامه کامل و بی نقص برای فحش و فشار و تهدید علیه ملت ایران !؟ هر چه ضعف نشان بدین اینها بدتر میکنن، ذات شون اینطوریه، این قدر به این بی شرف ها رو ندید، رو ندید
    • بابائی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست بنیامین نتانیاهو، سردار سلیمانی را در تاریخ 13 دی ماه سال 1398درفرودگاه بین المللی بغداد ترور کرده است.
    • بابائی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      ترامپ به همراه نتانیاهو، پنتاگون و پامپئو به علت جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در فرودگاه بین المللی بغداد باید دادگاه کفیری بین المللی محاکمه شود.
    • بابائی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان می دانند مشکل ایران با آمریکا و متحدانش از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود اما متاسفانه ایران باز هم به دنبال مذاکره با آمریکا و متحدانش است چرا؟
    • بابائی IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
    • بابائی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد
    • بابائی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      شرم آور و تاسف بار است که شبکه اینترنشنال با کمک مالی عربستان و متحدانش هر روز به نظام جمهوری اسلامی ایران اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت می کند. اینترنشنال دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.
    • بابائی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      در پاسخ به دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل هر 11 دقیقه یک کودک در «یمن» جان می‌دهد مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار شماره یک و سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک کجا هستند ازسال 2015 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
    • بابائی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند.
    • سعید موسویان فرد IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      اصلا کوچک ترین گفتگو باش اینها توهین به شعثر و شخصیت ملت ایران هست ، مگر برای زمان خریدن و مسائل طبقه بندی شده. روزنامه سال ۶۱ صبح فردای باز پس گیری خرمشهر رو میبینی باز همینه: اروپا و آمریکا اعلام نگرانی کردن از پس گرفتن خرمشهر !!!!!! وگفتن چرا ایران دست از جاه طلبی برنمیداره ؟!!
    • سعید موسویان فرد IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      هر چه بیشتر مذاکره میکنن با اروپا دقیقا بدتر میشه، یعنی هر یک دقیقه مذاکره با اینها یعنی درد و رنج بیشتر برای ملت ایران، باباموهامون سفید شد شما تا روز قیامت میخواهید مذاکره کنید ؟ بچه هامون هم بچه دار شدن نوه دار شدیم این مذاکره تموم نشد. اروپا وآمریکا جز خواری و ذلت و فقر چیزی نمیخوان برای ما
    • سعید موسویان فرد IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      کی گفته کشورهای عقب افتاده بمب افکن و جنگنده میتونن بخرن ما بعد صد سال جرٱت خرید بیست تا جنگنده نداریم، تو عربستان به اندازه جنگ با آدم فضایی ها هواپیما های جنگنده و بمب افکن و ترابری های عظیم انبار شده اسرائیل و هندوپاکستان هسته ایی، ترکیه .. ایران چرا نباید آبرو و قدرت داشته باشه؟
    • سعید موسویان فرد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      ایران صلاحیت و حق و قدرت داشتن صلاح هسته ایی را هم دارد و همین طور بیشمار دلیل برای آن اگر صلاح هسته ایی داشته باشیم محترم خواهیم بود نه توسری خور، اگر هر چه هم الان داریم صدقه سر همین قدرت نظامی هست و موشک، پهپاد و سپاه هستش
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      چخه.
    • محمدحسین IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      کشورهای اروپایی غلط کردن!
    • بابائی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      اظهارات مداخله‌جویانه بورل در امور داخلی ایران، دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است و هم ناتوانی، کوتاهی و سکوت امیرعبداللهیان بوده است.
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      آمریکا ۸ فرد و ۳ شرکت ایرانی را تحریم کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۸ فرد و سه شرکت ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
    • بابائی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و غیره آمریکا ۸ فرد و ۳ شرکت ایرانی را تحریم کرد/ پس ادامه مذاکرات برجام وغیره باز هم غلط و اشتباه است.
    • ایرانی JP ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      عجیب تر و تأسف بار تر اینکه ایران همچنان پای جنازه متعفن و لگدمال شدۀ برجام، با این آژانس معلول و معلوم الحال(یک مشت مترسکِ جاسوسِ آمریکایی، اسرائیلی و غربی) جلسه و بیانیه مشترک میده و میذاره و هر دو طرف (ایرانی! و مترسک‌های جاسوس آمریکا و ...)اکثراً هم نتایج این نشست‌هایِ(مسئله دار و خدا بهتر می‌دا
    • ایرانی JP ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      و هر دو طرف (ایرانی! و مترسک‌های جاسوس آمریکا و ...)اکثراً هم نتایج این نشست‌هایِ(مسئله دار و خدا بهتر می‌داند!) را مثبت و روبجلو ارزیابی می‌کنند!
    • بابائی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      و این در حالی است که غنی‌سازی در کشورهای غربی بیش از 90 درصد بوده است چرا؟ ولی این در حالی است که غنی‌سازی در ایران به 60 درصد هم نرسیده است.
    • مجید IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      بابای‌یه‌دونه باشی
    • AE ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      هرگونه شک و شبهه که صلح آمیز بودن را تضعیف می‌کند برطرف وشفاف سازی کامل شود
    • رسول IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      جالبه ایران به صورت داوطلبانه همه چیز رو پذیرفت و برجام هم اجرا نشد اگه ملا نصرالدین یک سال گذشته این موارد رو قبول میکرد الان برجام اجرایی شده بود و وضعیت ما این نبود.
    • مجتبی US ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      عضو سازمان ان پی تی بودن برای ایران سودی ندارد، بیاییم بیرون بهترست
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      سلام ترابخدا نگزاریدآزانس دانشمندان عزیزماراشناسایکند وبه اسرائیل جنایتکار آماربدهد
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      ایران پیروزوپایدار
    • سیدحسین IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      مابااین گونه بیانیه هابیگانه نیستیم وگوشمان ازاین یاوه گویی ها پر است. تنها راه برای آنان زانو زدن در مقابل ملت قهرمان ایران هست. چون ملت سختی راتحمل می کند ولی زیر بار ذلت نخواهد رفت.
    • کرامت سلیمی US ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 0
      یکی از اشنایان بنده 15 سال است که دکترای انرژی هسته ای دارد و سالهاست که در یک باغ در 10 کیلومتری شهرستان فسا کار می کند. روزها ابیاری می کند و به درختان می رسد و شبها هم به عنوان نگهبان در باغ می خوابد تا پول بیشتری گیرش بیاد اگر انرژی هسته ای واقعیست چرا از این فرد استفاده نمیشه و باید کارگری کند
    • کرامت سلیمی GB ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی تواند با انتشار چنین اخباری موضوع سلاح هسته ای را مهم کند و با ترساندن ملتها از انها بیگاری بیشتری بکشند. این اخبار مشمول مرور زمان هستند. دنیا به دنبال حقیقته. و خیلی ها متوجه شده اند که موضوع سلاح هسته ای یک بازی موش و گربه می باشد و هدف فقط ترساندن ملتها و به بردگ
    • بابائی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      0 0
      آمریکا در سال 2018 از توافق هسته ای و برجام خارج شده است و کشورهای اروپایی هم از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در توافق هسته ای و برجام عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی کنند / پس ادامه پیگیری توافق هسته ای، برجام و مذاکرات توسط حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران غلط و اشتباه است.