۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳

وزیر خارجه چین:

اگر واشنگتن «ترمز نگیرد»، جنگ بین آمریکا و چین قطعی است

اگر واشنگتن «ترمز نگیرد»، جنگ بین آمریکا و چین قطعی است

وزیر خارجه جدید چین با انتقاد از رویکردهای دولت آمریکا در مواجهه با این کشور هشدار داد اگر واشنگتن تغییر رویه ندهد، درگیری بین دو کشور قطعی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «کین گانگ»، وزیر خارجه جدید چین در نشستی مطبوعاتی در پکن هشدار داد اگر رویکردهای کنونی دولت آمریکا علیه پکن تغییر نکند، رویارویی دو کشور در آینده حتمی و قطعی خواهد بود.

وی دراین‌باره گفت: حادثه بالون‌ها سند و گواهی از این است که دولت آمریکا، چین را دشمن اصلی خود می‌داند و واشنگتن با «فرض گناه‌کاربودن» با چین برخورد می‌کند.

وزیر خارجه چین هشدار داد که «اگر آمریکا در رابطه با چین، ترمز نگیرد و همچنان با سرعت در راه اشتباه براند، هیچ گاردریلی نمی‌تواند مانع خارج‌شدن آن از جاده شود و درگیری و جنگ قطعی خواهد بود.»

کین گانگ در بخش دیگری از این نشست خبری به روابط روبه‌رشد روسیه و چین اشاره کرد و گفت: از خصلت و ویژگی روابط روسیه و چین، عدم تعهد به بلوک‌ها و اتحادیه‌ها (سیاسی و نظامی) و عدم تقابل است و علیه هیچ کشور ثالثی هم نیست. تحریم‌های غرب علیه روسیه راه‌حل نیست و گفت‌وگوها برای پایان تنش‌ها باید هرچه سریع‌تر آغاز شود.

چین و آمریکا به ترتیب دارای سومین و دومین ذخایر بزرگ هسته‌ای جهان هستند. تنش‌ها بین دو کشور در هفته‌های اخیر بر سر مسائل اقتصادی و اتهامات مکرر آمریکا مبنی بر حمایت پکن از روسیه و همچنین مسائل مربوط به تایوان افزایش یافته است.

کد خبر 5727395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Fvvg IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      جنگ پدر است.