۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۱۹

استاندار کرمانشاه:

برنامه های قرآنی ماه رمضان در کرمانشاه نیازمند اطلاع رسانی است

برنامه های قرآنی ماه رمضان در کرمانشاه نیازمند اطلاع رسانی است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به برگزاری برنامه‌های قرآنی در استان، گفت: برنامه های قرآنی ماه رمضان در کرمانشاه نیازمند اطلاع رسانی برای عموم مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی شامگاه یکشنبه در نشست قرارگاه قرآنی استان کرمانشاه که با حضور رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و مدیران عضو قرارگاه برگزار شد همزمانی ماه رمضان و عید نوروز را یک تقارن مبارک توصیف و اظهار کرد: این ماه مبارک، ماه بهار قرآن است و عطر و بوی کلام الهی باید در همه جای شهر استشمام شود.

وی افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه‌های مرتبط با نصب بنرهایی در شهر پیرامون برنامه‌های متنوع قرآنی در حال انجام، اطلاع رسانی کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این قرارگاه به منظور هماهنگی و برنامه ریزی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و برنامه‌های مرتبط با این حوزه در ماه مبارک تشکیل شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها و مجموعه‌های عضو با رویکردی جهادی، برنامه‌های مصوب را عملیاتی کنند.

صحرایی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج فرهنگ قرآنی و تلاوت قرآن با محوریت مساجد و مردم در ماه رمضان، بیان کرد: این ایام برنامه‌ها و محافل متعدد حفظ و قرائت قرآن در مساجد و محلات با محوریت مردم در حال برگزاری است که باید اطلاع رسانی مناسبی پیرامون زمان و مکان این محافل صورت گیرد.

وی ادامه داد: طبق سنت متداول در کرمانشاه، جلسات و محافل قرآنی را مردم برگزار می‌کنند و دستگاه‌ها نقش یاری دهنده و همراهی کننده را دارند.

استاندار کرمانشاه گفت: برگزاری نمایشگاه قرآنی می‌تواند یک حس معنوی به فضای استان ببخشد و باید این برنامه با شکوه هرچه بیشتر و با مشارکت فعال همه دستگاه‌های مختلف اجرایی شود.

صحرایی از تداوم فعالیت قرارگاه قرآنی استان پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این فضای دلپذیر معنوی حاصل از اجرای برنامه‌های قرآنی باید پس از ماه مبارک هم در استان تداوم یابد و اقشار بیشتری از آن بهره مند شوند.

وی از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در ۵۰ مسجد شهر کرمانشاه و همچنین در مساجد شهرستان‌ها در تابستان امسال خبر داد و گفت: این برنامه‌های قرآنی با رویکرد مردمی سازی و با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: در این محافل با حضور حافظان و قاریان، برنامه‌های معنوی حفظ و قرائت قرآن و آموزش تفسیر روان و ساده برای دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف اجرا می‌شود.

در این نشست مقرر شد دبیرخانه قرارگاه قرآنی تا ۲ روز آینده گزارشی از فضاسازی‌ها و برنامه‌های در حال انجام ادارات، دستگاه‌ها و مساجد در ماه رمضان را ارائه کند.

کد خبر 5741137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha