۸ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۲

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه خبر داد؛

انجام بیش از۸میلیون نفرساعت آموزش‌ مهارتی در کرمانشاه طی سال ۱۴۰۱

انجام بیش از۸میلیون نفرساعت آموزش‌ مهارتی در کرمانشاه طی سال ۱۴۰۱

کرمانشاه- مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه از انجام بیش از ۸ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در کرمانشاه طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان در مراکز دولتی استان کرمانشاه، اظهار کرد: در سال گذشته سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت در قالب ۱۸ هزار نفر دوره آموزش در بخش دولتی ارائه شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۶۷۰ هزار نفر ساعت در پادگان‌های ویژه نیروهای مسلح آموزش دیدند که این میزان در قالب چهار هزار و ۷۰۰ نفر دوره بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین در بخش آموزش به زندانیان بر اساس تفاهم نامه‌های منعقده ۲۰۰ هزار نفر ساعت در قالب یک هزار و ۲۹۰ نفر دوره آموزش مهارتی ارائه شده است.

نوری به وجود ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت شهری در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این مراکز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در ۱۱۸ کارگاه آموزش موجود با تجهیزات کامل در رشته‌های مختلف مهارتی ارائه شده که بر همین اساس تعداد پنج هزار و ۴۰۰ نفر از این آموزش‌ها به صورت رایگان بهره مند شده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در خصوص آموزش‌های مهارتی ارائه شده در حوزه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد نیز تاکید کرد: در سال گذشته چهار میلیون و ۵۵۰ هزار نفر ساعت در قالب ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر دوره آموزش توسط بخش خصوصی ارائه شده است.

وی بیان کرد: ارائه آموزش توسط آموزش فنی و حرفه‌ای در ۲ بخش دولتی و خصوصی برگزار می‌شود که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد فعال در حرفه‌های مختلف مشغول ارائه خدمات مهارت آموزی به هم استانی‌ها بودند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه به بیشترین آموزش‌های مهارتی ارائه شده در بخش خصوصی و در حوزه خدمات اشاره کرد و افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی مبتنی بر نیاز بازار کار در بخش خصوصی در حوزه صنعت و کشاورزی نیز در دستور کار قرار دارد.

نوری در پایان با بیان اینکه آمادگی کامل برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات آموزش عالی استان در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز وجود دارد، یادآور شد: در همین راستا در سال گذشته ۱۲ تفاهم‌نامه و همچنین ۱۲ قرارداد آموزشی با هدف اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز با دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات آموزش عالی و شرکت‌های خصوصی و صنعتی منعقد شده است.

کد خبر 5741771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha