۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خبر داد؛

تغییر هشدار هواشناسی برای کرمانشاه از نارنجی به قرمز

تغییر هشدار هواشناسی برای کرمانشاه از نارنجی به قرمز

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از تغییر هشدار هواشناسی برای کرمانشاه از نارنجی به قرمز در اواخر هفته جاری خبر داد.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان کرمانشاه هشدار هواشناسی از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت پیدا کرده است.

وی افزود: بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمالاً تگرگ از فردا چهارشنبه ۲۳ فروردین تا روز پنجشنبه ۲۴ فروردین برای استان کرمانشاه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: هشدار قرمز هواشناسی در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان کرمانشاه نمود بیشتری خواهد داشت.

دولتشاهی بیان کرد: رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمالاً سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان برخی رودخانه‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال لغو پروازها از مخاطرات احتمالی است.

وی ادامه داد: لایروبی و پاک سازی کانال‌ها، آب‌روها، راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کنترل حجم آب سدها، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور و قرارگرفتن در فضاهای باز، مرتفع و مکان‌های مستعد برخورد صاعقه، عدم فعالیت کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه از توصیه‌های هواشناسی برای روزهای آینده است.

کد خبر 5752601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha