۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۱۴

رهبر انصارالله در سخنرانی روز جهانی قدس مطرح کرد؛

قدردانی از حمایت مردم یمن از قدس/ مذاکرات تبادل اسرا ادامه دارد

قدردانی از حمایت مردم یمن از قدس/ مذاکرات تبادل اسرا ادامه دارد

سید عبدالملک الحوثی با تمجید و قدردانی از مردم یمن برای مشارکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، با اشاره به آزادی شماری از اسیران، اعلام کرد که تلاش‌ها برای آزادی تمام اسرا ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن، جمعه شب، در بیست و یکمین خطبه رمضانی خود و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از مردم یمن برای مشارکت در روز جهانی قدس تقدیر و قدردانی کرد.
پایگاه خبری «آر. تی» روسیه ساعاتی پیش گزارش داد که رهبر جنبش انصارالله در خطبه رمضانی خود با ابراز تمجید از ملت یمن برای حضور گسترده در روز جهانی قدس که نشان دهنده استواری موضع آنان است، سپاسگزاری کرد.

عبدالملک الحوثی در بخش دیگری از خطبه رمضانی خود با اشاره به وضعیت مبادله اسرای یمنی اعلام کرد: «از پروردگار متعال برای ورود جمعی از اسیران حمد و سپاس می‌گوئیم و شکر می‌کنیم، امیدواریم که فرایند تبادل اسرا ادامه پیدا کند. به برادران اسیر آزادشده و خانواده‌هایشان تبریک می‌گوئیم. به مابقی اسرا نیز می‌گوئیم که اقدامات برای تکمیل فرایند تبادل تا زمان آزادی تمام اسیران ادامه دارد.»

رسانه‌های یمنی، دیروز جمعه، از ورود اولین هواپیمای حامل ۱۲۵ اسیر یمنی آزاد شده از عدن به فرودگاه صنعاء خبر دادند. منابع یمنی گزارش دادند که روند مبادله اسرا سه روز به طول خواهد انجامید.

بر اساس این گزارش، در روز جمعه، انصار الله یمن طبق مذاکرات مبادله اسرا، ۳۲۲ اسیر یمنی از مجموع ۸۸۷ اسیر را در مرحله نخست در جریان تبادل اسرا پذیرا خواهد بود.

در همین ارتباط، خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نوشت که «جک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در روز جمعه از مبادله ۹۰۰ اسیر در جریان مذاکرات صنعاء با ریاض استقبال می‌کند.

کد خبر 5755115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک مسلمان454 IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 0
      یکی به آمریکا بگویدچطورکه هفت سال است ،ازآزادی اسرای یمنی وسعودی استقبال تکردی؟؟بله حالا که منافعت بخطرافتاده،خودشیرینی میکنید!نه آمریکا توهمان شیطان بزرگی که بااین روندپس ازصهیونیستها تاچندسال دیگه،رفتنی هستید.