۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۵۱

توسلی در تذکر شفاهی:

گرانی شدید خودرو هیچ توجیهی ندارد/ چرا پراید به ۴۰۰ میلیون رسیده؟

گرانی شدید خودرو هیچ توجیهی ندارد/ چرا پراید به ۴۰۰ میلیون رسیده؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وضعیت بازار خودرو اسفبار است و در کمتر از یک ماه قیمت برخی خودروها ۳۰۰ میلیون تومان گران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله توسلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی با انتقاد از وضعیت اسفبار بازار خودرو، اظهار داشت: در کمتر از یک ماه، قیمت برخی از خودروها بیش از ۳۰۰ میلیون تومان گران شده است.

وی افزود: این گرانی‌ها هیچ توجیهی ندارد و نمی‌دانیم چه پاسخی به مردم دهیم. چطور می‌شود که در زمان کمتر از ۲ ماه خودرویی همچون پراید به ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان برسد و نحوه محاسبه آن مشخص نباشد و معلوم نیست چه کسی، چه گروهی، چه حزب و چه تشکیلاتی در آن نقش دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعاً نمی‌توانیم جواب مردم را دهیم. از رئیس مجلس تقاضا می‌کنم که مجلس به موضوع افزایش قیمت خودرو ورود کند.

وزارت میراث فرهنگی به حال خود رها شده است

توسلی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی عملاً به حال خود رها شده و وظایف مربوط به صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی را انجام نمی‌دهد. معاون این وزارتخانه نیز صراحتاً اعلام می‌کند که هر کاری می‌خواهید، کنید.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: ما از هیأت رئیسه درخواست استیضاح وزیر میراث فرهنگی را داشته‌ایم و سوال از وزیر نیز مطرح است، اگر واقعاً نمایندگان نقشی ندارند، صراحتاً به ما عنوان کنید. استیضاح چند وزیر در حال حاضر در هیأت رئیسه است اما اقدامی نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: اجرای وظایف وزارت میراث فرهنگی دیده نمی‌شود و اگر کسی این وزیر را نقد کرده، همیشه در مظان اتهام بوده است. غار علی صدر که روزانه چند ده هزار مسافر دارد، هیچ مدیریتی ندارد و در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز اقدامی نمی‌شود.

کد خبر 5756108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 0
      بخر تا یک میلیارد نشده سوال بیجا هم نپرس
    • خخخ IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 0
      خیلی بده تواین مملکت نه یه شهروند ساده بلکه نماینده ی شهروندای ساده و بدبخت باشی و ندونی خودرو چراگرون میشه.خوب من برات میگم که خودرو تواین مملکت گرون میشه چون تبدیل ب کالای سرمایه ای شده که البته سرمایه گذاری نیست بلکه دور باطل فرار از تورم های مملکتیه ک دولتش برای پوشش هزینه هابانرخ دلاربازی میکنه
    • مجید IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 0
      جواب چرا دست خودته.چون شماها رو نماینده انتخاب کردن.هرچند وقت یه بار یکیتون میگد تاسف باره ولی به ظاهر.دست همه تون توی یه کاسه هست.حداقل سیاه بازی نکنید
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      1 0
      ۴۰۰ میلیون واقعا برای پراید خیلی پایینه