۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶

لهستان: اوکراین شانسی برای پیروزی در جنگ ندارد

لهستان: اوکراین شانسی برای پیروزی در جنگ ندارد

یک مقام ارشد ارتش لهستان اعلام کرد که شواهد کنونی نشان می‌دهد که اوکراین نمی‌تواند پیروز از نبرد با روسیه بیرون بیاید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام ارشد نظامی لهستان چشم‌انداز پیروزی اوکراین در نبرد با روسیه را کمرنگ توصیف کرد.

«راجموند آندرژیچاک» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لهستان اعلام کرد که اوکراین شانس اندکی برای پیروز شدن در نبرد نظامی با روسیه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لهستان در یک گفتگو در دفتر امنیت ملی در ورشو یادآور شد که بحران امنیتی اوکراین و درگیری‌ها در این کشور به طور کلی سیاسی و اقتصادی هستند و صرفاً موضوع مربوط به ارتش نیست.

آندریچاک تاکید کرد که وقتی به درگیری در اوکراین نگاه می‌کند، عمدتاً آن را از دریچه سیاسی می‌بیند و متأسفانه از این منظرخوب به نظر نمی‌رسد.

این افسر ارشد ارتش لهستان توضیح داد که حداقل از منظر دوره یک تا دو ساله آینده، هیچ شواهدی دال بر اینکه نشان دهد روسیه منابع لازم برای ادامه عملیات نظامی خود را نخواهد داشت، وجود ندارد.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

کد خبر 5766661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • RO ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      7 6
      از ابتدا هم شانس برتری بر روسیه را نداشت اوکراین همچون کالبد بی روحی هست که با اکسیژن در عالم نباتی فقط نفس می‌کشه آنهم با کمک صد کشور تا دندان مسلح با پیشرفته آرین سلاح ها ولی عمو پوتین پوزه همه رو مخصوصا آمریکا را به خاک مالید
      • یاشار IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
        7 3
        انشالله که روسیه پیروز می‌شود با وجود اینکه از روسها نفرت دارم ولی اگر خدای نکرده اکراین پیروز شود اروپا و آمریکا هرچه دلشان بخواد سر بقیه دولت‌ها و ملتها می آورند
    • مرتضی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      4 2
      شایسته است جنگ در اوکراین .وپذیرش حدود فعلی از طرف اوکراین وکشورهای غربی پایان پذیرد و ادامه جنگ جز کشته شدن افراد و تخریب ونابودی امکانات وخطر جنگ جهانی سوم پیامد دیگری نخواهد داشت.