۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴

سوریه محور رایزنی‌های وزیر خارجه اردن با همتایان عربی

سوریه محور رایزنی‌های وزیر خارجه اردن با همتایان عربی

وزیر خارجه اردن در تماس هایی با دبیر کل اتحادیه عرب، نماینده سازمان ملل در سوریه و نیز وزیران خارجه تونس و الجزایر، آنها از نتایج نشست اردن درباره سوریه مطلع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در تماس‌هایی با دبیر کل اتحادیه عرب، وزرای خارجه برخی کشورهای عربی و نماینده سازمان ملل در سوریه آنان را در جریان نتایج نشست پنج جانبه روز گذشته قرار داد.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب ضمن قدردانی از وزیر خارجه اردن برای اطلاع رسانی در این موضوع مهم، ابراز امیدواری کرد که در جلسات آتی اتحادیه عرب در مورد این موضوع گفتگو کند.

الصفدی در تماسی دیگر با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه ای خود پیرامون پرونده سوریه بر اساس نتایج نشست امان گفتگو کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین با گیر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تماسی داشت و وی را در جریان جزئیات نشستی که آغازی برای روند سیاسی جدید در حل بحران سوریه بود، قرار داد.

الصفدی در تماس های دیگر با احمد عطاف و نبیل عمار، وزرای خارجه الجزایر و تونس، تحولات پرونده سوریه و نتیجه نشست برگزار شده در امان را بررسی کرد.

خبرگزاری اردن (پترا) گزارش داد که الصفدی در تماس با همتایان خود تأکید کرد که نشست امان آغازی مثبت برای روندی است که هدف آن مقابله با پیامدهای بحران سوریه در رسیدن به راه حلی سیاسی طبق رویکرد گام به گام و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل است.

کد خبر 5769390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha