۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸

برای نخستین بار؛

هفتاد و پنجمین سالگرد یوم النکبه در سازمان ملل برگزار می‌شود

هفتاد و پنجمین سالگرد یوم النکبه در سازمان ملل برگزار می‌شود

امسال برای نخستین بار مجمع عمومی سازمان ملل نشستی را در سالگرد یوم‌ النکبه (سالروز اشغال فلسطین) برگزار می‌کند که رئیس تشکیلات خودگردان نیز در آن سخنرانی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، مجمع عمومی سازمان ملل امسال برای نخستین بار نشستی در روز پانزدهم ماه مه سال جاری میلادی، همزمان با سالگرد یوم‌ النکبه (سالروز اشغال فلسطین) برگزار می‌کند.

ابومازن رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز قرار است به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد یوم النکبه، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

این جلسه طبق مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به تصویب رسیده در نوامبر سال ۲۰۲۲، مبنی بر برگزاری مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد یوم النکبه، برگزار می‌شود.

ابومازن در این سخنرانی قرار است به بیان رنجهای فلسطینیان که در دوران پس از اشغال از سوی رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین تحمیل شد و باعث آوارگی تعداد زیادی از فلسطینیان گشت، سخنرانی کند.

‌همچنین طی این جلسه، رؤسای سازمان‌ها و مؤسسات منطقه‌ای، نمایندگان دولت‌های حامی حقوق فلسطینیان، نماینده رییس سازمان ملل و جمعی دیگر از مقامات بین‌المللی، در راستای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و تایید حق حاکمیت فلسطینیان سخنرانی خواهند کرد.

در حاشیه این جلسه، جشنواره‌ای فرهنگی که دربردارند پیام‌های آوارگان فلسطینی است، برگزار خواهد شد.

رژیم اشغالگر صهیونیستی، در ۱۴ ماه مه سال ۱۹۴۸ میلادی، تحت عنوان نام جعلی اسرائیل اعلام موجودیت کرد، روزی که فلسطینیان از آن به عنوان یوم النکبه یاد می‌کنند.

کد خبر 5770545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha