۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶

نیکزاد در صحن مجلس:

نام هیچ نماینده‌ای به‌ عنوان تحویل‌گیرنده خودرو داده نشده است

نام هیچ نماینده‌ای به‌ عنوان تحویل‌گیرنده خودرو داده نشده است

رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: علیرضابیگی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هیچ لیستی از نمایندگانی که به ادعای او خودرو دریافت کرده‌اند، ارائه نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید اسامی را که علیرضابیگی نماینده تبریز درباره خودروهای تحویلی به نمایندگان داده است، منتشر کند تا به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی خطاب به نیکزاد گفت: نباید سکوت کنیم چون علیه مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کنند. اکنون نزدیک به ایام انتخابات می‌شویم و رهبری هم بر مشارکت حداکثری تاکید داشته‌اند. سکوت هیئت نظارت سزاوار نیست، استیضاح و مخالفت حق نمایندگان است و نباید نمایندگان را ترساند.

هیئت رئیسه مجلس شفاف‌سازی کند

همچنین حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در تذکری شفاهی، گفت: مأموریتی که رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل ۹۰ و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان پیرامون ادعای واگذاری خودرو به تعدادی از نمایندگان داد، کار درستی است اما بالاخره این موضوع شبهه‌ای را برای مردم ایجاد کرده است و هیئت رئیسه مجلس باید در این زمینه شفاف سازی کند.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود نتایج بررسی کمیسیون اصل ۹۰ به صورت شفاف برای مردم تبیین شود و اگر برخی برخلاف قانون و رانت خودرویی دریافت کرده‌اند، اسامی آنها منتشر شود. نباید اجازه داد بی‌دلیل مجلس انقلابی را محکوم کنند و چهره قوانین خوبی که در مجلس به تصویب می‌رسد، مخدوش کرده و آنها را به حاشیه ببرد.

درویشیان هم تکذیب کرد

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: علیرضابیگی مطلبی را بیان کرده بود که ۷۰ تا ۷۵ نماینده حواله خودرو دریافت کرده و رابطه آن را با استیضاح فاطمی امین جویا شد. هیئت نظارت جلسه فوق‌العاده‌ای را برگزار و از وی دعوت کرد. ما خواهش کردیم اسامی کسانی که حواله گرفته‌اند و اسامی نمایندگان را دهند که به صراحت اعلام می‌کنم علیرضابیگی هیچ اسمی را به هیئت نظارت نداده است. غضنفرآبادی هم به عنوان سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کرد که این ادعا کذب است.

وی با اشاره به سخنان اخیر بازرس ویژه رئیس جمهور در خصوص دریافت خودرو توسط ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: بعد از این صحبت‌ها بنده در دو روز گذشته با درویشیان تماس گرفتم و گفتم که اسامی ۱۰۰ نماینده‌ای را که اعلام کردید که خودرو گرفتند، به ما دهید، ما دنبال اسامی و حواله‌ها هستیم که وی گفت چنین حرفی نزده و قرار شد تکذیب کند و دیشب هم تکذیب کرد.

رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بیان کرد: در تیرماه سال ۱۴۰۰ قبل از تشکیل دولت رئیسی و قبل از رأی اعتماد در ۱۰ شهریورم اه ۱۴۰۰ به فاطمی امین و استیضاح اول در ۱۰ آبان ۱۴۰۱ و استیضاح دوم در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، مجلس شورای اسلامی به وظایف انقلابی خود عمل کرد و کسانی را که در قطار دولت نشسته و احتمالاً نمی‌توانند رئیس جمهور را همراهی کنند. استیضاح کرد. علیرضابیگی هم یک سوال داشت که رابطه خودروهایی که در تیر ماه سال ۱۴۰۰ مطرح است با استیضاح چیست که ما هیچ رابطه‌ای پیدا نکردیم.

نیکزاد تاکید کرد: درویشیان هم گفت مصاحبه‌ای نداشته و تکذیب کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نطق پیش از دستور خود به این موضوع اشاره داشت. دامن مجلس انقلابی از اینها مبراست و اجازه دهید دولت و مجلس شورای اسلامی به مباحث اصلی کشور رسیدگی کنند.

عده‌ای به دنبال تخریب مجلس هستند

همچنین سیدکاظم دلخوش در تذکری شفاهی با اشاره به اظهارات نیکزاد درباره شائبه دریافت حواله خودرو از سوی نمایندگان در زمان استیضاح وزیر صمت، گفت: بابت نکات ارائه شده در صحبت‌های نایب رئیس همه ما نمایندگان ممنونیم، اما مگر در کشور دستگاه‌های نظارتی وجود ندارند؟ چرا آن‌ها نظارت نمی‌کنند؟

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه برخی سایت‌های وابسته به بیگانگان تشویش اذهان عمومی ایجاد کرده، لذا هیئت رئیسه باید جلوی آن‌هایی را که لیست‌های الکی ارائه می‌دهند و مردم را اذیت می‌کنند، بگیرد. هیأت رئیسه و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید با همکاری دستگاه‌های نظارتی به این موضوع بپرداند، چرا که برخی افراد با لجن پراکنی‌های خود مجلس را خراب می‌کنند و در اینجا صحبت از اشخاص یا افراد خاصی نیست و در این میان فقط دشمن سوءاستفاده می‌کند.

در ادامه جلسه، حسن نوروزی در تذکری شفاهی، بیان کرد: در مناطق ما لیست افراد متقاضی استیضاح وزیر صمت به عنوان نمایندگانی که خودرو دریافت کرده‌اند، پخش شده است، باید در این زمینه شفاف سازی شود. لیست در فضای مجازی موجود است.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: لیستی در این زمینه به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه نشده است.

.

کد خبر 5773302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha