۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

جشنواره‎‌های فرهنگی باید دغدغه‌های استان قزوین را مرتفع کند

جشنواره‎‌های فرهنگی باید دغدغه‌های استان قزوین را مرتفع کند

قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با بیان اینکه جشنواره‌های فرهنگی باید دردی از حوزه فرهنگ را حل کند، عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌ بدون خروجی از برنامه‌های ارشاد نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین فائزی در نشست خبری که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: وزارت ارشاد به دنبال تحول به نفع مردم است و از این رو در سطح استان‌ها اقدامات نو در عرصه‌های فرهنگ، هنر و رسانه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین ادامه داد: قزوین به لحاظ زیرساخت‌های فرهنگ و هنر به‌ویژه در حوزه‌های تخصصی کم بهره است و برای این وضعیت اقداماتی در حال انجام است که تأسیس اولین شهرک تولید محتوای کشور در قزوین ازجمله این اقدامات محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه فرهنگی هنری ارشاد در حال تبدیل شدن به رتبه الف در استان است و این اتفاق ظرفیت تمرین و تولید تئاتر استان را دو برابر خواهد کرد، بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی اقداماتی انجام می‌گیرد که در ۱۰ سال گذشته نظیر آن اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان این نکته که از محل مولد سازی امکان این موضوع به وجود خواهد آمد که در چند سال آینده تمام پروژه‌های راکد تالارهای فرهنگی استان را به اتمام برسانیم گفت: تکمیل مجتمع میرعماد از جمله طرح‌های ما خواهد بود که به اعتباری بالغ بر ١٠٠ میلیارد تومان نیاز دارد و انتظار داریم این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با تاکید بر این موضوع که جشنواره‌های فرهنگی باید دردی از حوزه فرهنگ را حل کند، عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های متعدد بدون خروجی از برنامه‌های ارشاد نیست، باید جشنواره‌ها به سمت حل مسائل حرکت کند، از همین رو جشنواره مطبوعات این روند را پیش گرفته و جدای از بعد رقابتی چند موضوع در نظر گرفته شده که میز روابط عمومی ازجمله آن‌ها است و این جشنواره بهانه‌ای برای آموزش رسانه‌ها خواهد بود.

فائزی در خصوص انتخابات خانه مطبوعات نیز توضیح داد: ما در سال گذشته آماده برگزاری انتخابات بودیم ولی با توجه به تغییراتی که در اساسنامه وزارت صمت اتفاق افتاد متأسفانه این موضوع به تعویق افتاد لذا به محض حل موضوع آماده برگزاری انتخابات هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: نبود زیرساخت یکی از مشکلات گروه‌های هنری است که در پی تلاش برای رفع آن‌ها هستیم و در صورت داشتن زیرساخت امکان توسعه هنرستان وجود دارد و روند صدور مجوز برای آموزشگاه‌ها هم تسهیل شده است، هنرستان هنرهای زیبای قزوین یک مجموعه دولتی است که انواع موسیقی در آن آموزش داده می‌شود، همچنین درهای سالن‌های قزوین به روی اجرای کنسرت باز است.

وی تبیین کرد: یکی از فعالیت‌های جدی اداره ارشاد برگزاری شورای فرهنگ عمومی است و نگاه ما به این مقوله صرفاً برگزاری جلسه نیست و انجام مصوبات آن برای ما اصالت دارد؛ مأموریتی که به عهده ما گذاشته می‌شود باید به بهترین نحو انجام شود و این امر بر تعدد برگزاری جلسات ارجحیت دارد.

این مسئول به مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین در حوزه فعالیت ارشاد اشاره کرد و گفت: با انجام مولد سازی بهسازی و ساخت ساختمان‌های ارشاد و خانه‌های فرهنگ در شهرستان‌ها انجام هم خواهد شد.

فائزی عنوان کرد: امروز در اداره ارشاد عملکرد سلیقه‌ای هیچ معنایی ندارد و ما بر اساس قانون اقدامات خود را برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی در خاتمه یادآور شد: کتب قابل توجهی در استان قزوین به چاپ رسیده است و تنها در سال گذشته یک میلیون و ٨۵١ هزار و ٨١٠ جلد کتاب در استان ما به چاپ رسیده است.

کد خبر 5773699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha