۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۲۴

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد؛

ضرورت بومی‌سازی ابزارهای امدادی و درمانی

ضرورت بومی‌سازی ابزارهای امدادی و درمانی

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: بومی‌سازی ابزار و دستگاه‌های حوزه امداد و نجات و همچنین درمان و توانبخشی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های هلال احمر در ۲ سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب سلیمانی در جمع امدادگران، جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر گفت: ارائه خدمات امداد و نجات به ۷۶۵ هزار و ۶۴۸ نفر در سال گذشته نیازمند نوسازی ناوگان، افزایش ابزارها و تقویت توان لجستیکی است. از آن‌جا که اغلب این لوازم وارداتی است و تحریم‌ها نیز هزینه تهیه آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ لزوم بومی‌سازی تولید آن‌ها بیش از همیشه احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت، به خصوص توانبخشی نیز همین مشکلات را داریم. قطعات ارتز و پروتز اغلب از طریق واردات تامین می‌شد. در سال گذشته همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و هدایت آن‌ها منجر به بومی‌سازی و خودکفایی ۷۰ درصدی در قطعات و لوازم ارتز شد و همچنین تست بالینی اولین دست مصنوعی الکترونیک در جمعبت هلال احمر با موفقیت انجام شد.

سلیمانی تاکید کرد: بومی‌سازی و همکاری با شرکت‌‎های دانش‌بنیان در ۲ سال گذشته شتاب گرفت و این موضوع در سال جدید هم از اولویت‌های جمعیت هلال احمر است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزایش خانه‌های هلال به ۶ هزار و ۶۰۰ خانه را از دستاوردهای مهم هلال احمر در حوزه آموزش همگانی دانست و گفت: خانه‌های هلال در مناطق عشایری، روستایی و کم‌برخوردار شهری با استفاده از منابع انسانی همان منطقه و با رویکرد محله محور، آموزش‌های همگانی مواجهه با مخاطرات و کمک‌های اولیه را در بین مردم ترویج می‌دهند. توجه به تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی و آموزش مواجهه با مخاطرات آن موضوعی بود که در سال گذشته بسیار بر آن تاکید کردیم و خانه‌های هلال سراسر کشور آن را در اولویت قرار دادند.

سلیمانی با تبریک صدو یکمین سالروز تاسیس هلال احمر در ایران، سرمایه اجتماعی را ستون اصلی این جمعیت خواند و گفت: جمعیت هلال احمر همه توفیقات به دست آمده در یک قرن گذشته را مدیون فعالیت داوطلبانه اعضای خود می‌داند.

کد خبر 5775072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha