۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶

در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش انجام شد؛

برگزاری نشست تخصصی بررسی و تحلیل تحولات منطقه قفقاز

برگزاری نشست تخصصی بررسی و تحلیل تحولات منطقه قفقاز

نشست تخصصی «بررسی و تحلیل تحولات منطقه قفقاز» با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدات پیش روی ایران، با توجه به تحولات صورت گرفته در منطقه قفقاز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، نشست تخصصی «بررسی و تحلیل تحولات منطقه قفقاز» با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدات پیش روی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحولات صورت گرفته در منطقه قفقاز با حضور مدعوین و متخصصان حوزه‌های متنوع ژئوپلتیکی در سالن همایش سرلشکر سلیمی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در نشست تخصصی «بررسی و تحلیل تحولات منطقه قفقاز» تحولات منطقه مورد مناقشه قفقاز در حوزه‌های ژئوپلیتیک، ژئوانرژی، ژئواستراتژی، ژئواکونومی، سناریوهای پیش روی ایران در قبال تحولات قفقاز، کانون‌های بحران در این منطقه و نقش کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه ای در این تحولات مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت و صاحب‌نظران بر روی چگونگی سیاست و موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحولات به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در این نشست الهام حیدری کارشناس وزارت امور خارجه در حوزه اوراسیا، سالار سیف الدینی پژوهشگر جغرافیای سیاسی و مجید کریمی پژوهشگر و کارشناس حوزه قفقاز به عنوان اساتید مدعو و نیز امیر سرتیپ دوم رضا روشنی عضو هیأت علمی دافوس حضور داشتند.

گفتنی است در پایان این نشست نیز جلسه پرسش و پاسخ توسط اعضای حاضر و اساتید مدعو در حوزه تحولات منطقه قفقاز برگزار شد.

کد خبر 5776253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha