۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

سلیمی مطرح کرد؛

تدوین آیین‌نامه عضویت در هلال احمر با بررسی تجارب ۱۵ کشور جهان

تدوین آیین‌نامه عضویت در هلال احمر با بررسی تجارب ۱۵ کشور جهان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تدوین کتاب عضویت و داوطلبی در جمعیت هلال احمر برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ آئین رونمایی از نسخه ارتقا یافته سامانه خدمات اجتماعی سازمان داوطلبان و کتاب عضویت و داوطلبی در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در این آئین رونمایی گفت: به این دلیل که یک سری خلاء های را در حوزه سازمان داوطلبان احساس می‌کردیم، برای به روزرسانی دستورالعمل‌ها و نرم افزارها در سازمان داوطلبان اقدام کردیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: یکی از مهمترین اقدامات ما به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها و اصلاح ساختار سازمانی و اصلاح مفاهیم عضویت و داوطلبی در این سازمان بود. بر اساس ماده ۶ جمعیت هلال احمر هرکس می‌تواند بدون محدودیت سن و در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی به عضویت جمعیت هلال احمر درآید ولی تاکنون ما آئین نامه عضویت در جمعیت هلال احمر نداشتیم به همین دلیل در سازمان داوطلبان کارگروهی تشکیل شد تا آئین نامه عضویت تدوین شود.

سلیمی در ادامه خاطرنشان کرد: به همین دلیل کارگروهی تشکیل و دبیرخانه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف در معاونت‌های مختلف در قالب ۹ کارگروه در سراسر کشور تشکیل شد. در کنار احصا نقاط ضعف و قوت در فرآیند عضویت در هلال احمر فرآیند داوطلب شدن در ۱۵ کشور جهان بررسی شد.

سلیمی ادامه داد: در نهایت کتاب عضویت و داوطلبی تدوین شد و آئین نامه عضویت نیز در مراحل نهایی تصویب قرار دارد. دستور العمل های مرتبط با نحوه دریافت حق عضویت نحوه نگهداشت اعضا در این آئین‌نامه مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: مددکاران اجتماعی در فرآیند خدمات رسانی به افراد نیازمند خیلی خاص است. یکی از الزامات سازمان داوطلبان به روز رسانی سامانه سخا بود.

سلیمی‌با بیان اینکه ضرورت به روزرسانی سامانه خدمات اجتماعی سازمان داوطلبان (سخا) خیلی جدی بود ادامه داد: این اصلاحات در این سامانه انجام شده و در این نسخه ارتقا یافته ارتباط با سایر سازمان‌ها فراهم شده است.

کد خبر 5778640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha