۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷

کره جنوبی از مدارگرد شناسایی ماه عکس گرفت

کره جنوبی از مدارگرد شناسایی ماه عکس گرفت

کره جنوبی با ابزار ناسا از مدارگرد شناسایی ماه عکس گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، مدارگرد شناسایی ماه یا LRO از سال۲۰۰۹ میلادی مشغول بررسی ماه است. این مدارگرد همچنین از فضاپیماهای فعال روی سطح ماه مانند کاوشگرYutu 2 چین و حتی دیگر مدارگردهای ماه عکس گرفته است.

اکنون یک مدارگرد تازه از راه رسیده از فاصله ۱۸ کیلومتری LRO عکسی از آن گرفته است. فضاپیمای «دانوری» انستیتو تحقیقات هوافضای کره جنوبی(KARI) در اواسط دسامبر ۲۰۲۲ میلادی به مدار ماه رسید. روی این ابزار «شدو کم»(ShadowCam) نصب شده که در حقیقت یک دوربین بسیار حساس است که با بودجه ناسا ساخته شده و با جمع آوری نور منعکس شده از سطوح اطراف و همچنین زمین روی ماه، چشم اندازی از مناطقی که همیشه در سایه قرار دارند، فراهم می کند.

این بار شدوکم به جای روشن کردن دهانه های تاریک از مدارگرد LRO در حالی عکس گرفته که هر دو مدارگرد از بالای یک منطقه تاریک در ماه گذر می کردند.

این مانور نیازمند هماهنگی و تعیین زمانبندی بود زیرا دو فضاپیما با سرعت حدود ۱۱ هزار و ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت از کنار یکدیگر می گذرند.

تیم پروژه LRO در مرکز پروازهای فضایی گدارد در مریلند فضاپیما را با توجه به «دانوری» و خورشید تنظیم کرد تا رادیاتور و پشت فضاپیما بدرخشد.

کد خبر 5779511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha