۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵

روسیه با یک حمله «استثنایی» پایتخت اوکراین را موشک‌باران کرد

 روسیه با یک حمله «استثنایی» پایتخت اوکراین را موشک‌باران کرد

مقامات اوکراین می‌گویند ارتش روسیه بامداد امروز سه‌شنبه بار دیگر زیرساخت‌های پایتخت این کشور را با حمله پرحجم موشکی و پهپادی هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد ارتش روسیه بار دیگر بامداد امروز شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را با حملات سنگین موشکی و پهپادی هدف قرار داده است.

وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد نظامی اوکراین نوشت: شهر کی‌یف بامداد امروز برای هشتمین بار در ماه جاری هدف حملات استثنایی و متراکمِ موشک‌های کروز، پهپادها و احتمالا موشک‌های بالستیک روسیه قرار گرفت.

به گفته این منبع نظامی اوکراینی «حمله امروز ارتش روسیه از نظر حجم آتش استثنایی بود؛ با شلیک حداکثر موشک در کوتاهترین زمان.در این حملات دست‌کم سه نفر مجروج شدند.»

این مقام نظامی اوکراینی مدعی شد پدافند هوایی اوکراین تمام موشک‌های مهاجم را رهگیری و منهدم کرده، اما ارتش روسیه می‌گوید موشک‌های به اهداف موردنظر اصابت کردند.

ارتش روسیه در ماه‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته در اختیار این کشور قرار دهند. سرانجام چهارشنبه گذشته واشنگتن‌پست گزارش داد که دولت آمریکا قرار است یک سامانه ضدموشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد؛ هر سامانه پاتریوت دارای حداکثر ۸ پرتابگر است که بسته به نوع مهمات مورد استفاده بین ۴ تا ۱۶ موشک را در خود جای می دهد.

منابع آگاه به واشنگتن‌پست گفته‌اند نیروهای آمریکایی در خاک یک کشور ثالث، احتمالاً آلمان، نحوه استفاده از این سامانه را به اوکراینی ها آموزش خواهند داد.

به گفته این منبع آگاه «این کار کمی طول می‌کشد، اما سربازان اوکراینی پس از این دوره آموزشی برای عملیاتی‌کردن سامانه پاتریوت، به اوکراین برمی‌گردند. این مقام آمریکایی با این حال تأکید کرد که «بعید است که این سامانه دفاع هوایی قبل از بهار به اوکراین برسد». بنا بر گزارش واشنگتن‌پست، با رونمایی از این بسته کمک نظامی، با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دولت بایدن نزدیک به ۲۲ دلار فقط در بخش نظامی به اوکراین کمک کرده است.

«مارک هرتلینگ»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در گفت‌وگو با نشریه «نیوزویک» درباره زمان عملیاتی‌شدن سامانه پاتریوت در خاک اوکراین اعلام کرد نیروهای اوکراینی برای مقابله با حملات موشکی روسیه، نمی‌توانند به این زودی‌ها از سامانه ضدموشکی و پیشرفته پاتریوت استفاده کنند. مارک هرتلینگ دراین‌باره گفت: اوکراین ماه‌ها نیاز به آماده‌سازی برای استفاده از سامانه پیشرفته ضدموشکی پاتریوت دارد. این سامانه نمی‌تواند کل خاک اوکراین را در برابر حملات موشکی، محافظت کند. وی همچنین افزود: اگر کسی تصور می‌کند با پاتریوت می‌توان کل مرز ۸۰۵ کیلومتری بین اوکراین و روسیه را محافظت کند، هیچ چیزی از عملکرد و نحوه کار این سامانه ضدموشکی نمی‌داند.

کد خبر 5781396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      بايد اوكراين به مسكو وشهرهاي ديگر روسيه حمله كند حمله متقابل
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      بايد اوكراين به مسكو وشهرهاي ديگر روسيه حمله كند حمله متقابل
      • محبتی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
        اوکراین محکوم به شکست است چون به اسب لنگ غرب و آمریکا تکیه کرده است
      • بزرگمهر IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
        0 0
        مجتبی! الان دیگه تمام دنیا معنی محکوم به شکست را فهمیدند.!!! محکوم به شکست برای کسی ست که گفت یک هفته دیگر در کیف هستم و مورد استقبال مردم اوکراین قرار خواهم گرفت. محکوم به شکست برای کسی ست که یک هفته اش تا اینجا 15 ماه شده. مثل صدام حسین.
      • محمد IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
        0 0
        از مرده توقع دفاع داری از حجم کشته شده های اوکراین چه خبرداری اززبرساخت هاس چطور هر حمله ای معادل سلاخی شدن مهاجمان است وبس
    • ایرانی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      باید مردم دنیا علیه روس ها متحد شوند واین پوتین متجاوز رو به سزایی اعمالش برسانند
      • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
        5 20
        آمریکا به تمام دنیا گند زده تا حالا نگفتین پای کجش راست اونوقت به پوتین و روسیه میتازید که حقشونه از خودشون دفاع کنن
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      کشورهای غربی و امریکا باید به اوکراین موشک های بالستیک و دوربرد بدن تا اوکراین بتونه به شهرهای روسیه حمله کنه
      • حسین شرافت IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
        0 2
        دولت های غربی خودشون از وحشیانه ترین جنگ افروزانند و هزاران جنایت و قتل عام تو منطبه خاورمیانه ب راه انداخته اند ده ها نزار غیره نظامی اعم از زنان و کودکان را قتل عام کرده اند اگر ایران تو خاورمیانه پوز امریکا را ب خاک مذلت نمالیده بود هنوز هم مراسم عزا و عروسی بیمارستان ها و مدارس را بمباران میک
    • میرزا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      پوتین بایددست به بمب هسته ببردوروی ناتووامریکاروکم کندوگرنه بعدازجنگ هم روی ارامش نمیبیندمن درعجبم نیروهای روس بااون همه امکانات چطورازپس این اشغالا برنمیان اگرمابودیم تابحال غال قضیه روکنده بودیم
      • بیتا IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
        39 11
        مگر ما عرب هستیم که جنگ طلب باشیم .انسان متمدن در این زمان با گفتگو مشکلات رو برطرف میکنه
    • مهرداد IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      جواب تهاجم را باید با تهاجم داد جواب موشک با موشک روسیه فکر کرده توی دنیا چه خبره مگه قانون جنگل بر دنیای متمدن امروز حاکمه که هر کسی هر وقت دلش خواست به یه کشور آزاد حمله کنه عاقبت جنایتکارلن و مزدورانشان نابودی است درود بر اوکراینی های قهرمان ❤
      • علیرضا DK ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
        4 4
        پوتین هم همین کارو کرده جواب تهاجم با تهاجم ۱۴۰۰۰ نفر روس زبان دونباس به مدت ۶ سال تحت تهاجم دلقک و همفکرانش کشته شده اند آنها هم احتمالا انسان بودند !!! ضمن اینکه دلقک در توهم پیوستن به ناتو و حمله به روسیه را در سر داشت و این جوری زمین گیر شد . عاقبت نوکری آمریکا همینه که هست .
      • جواد IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
        2 9
        نظرت در ظاهر درست. بله نباید به کشور دیگه ای حمله کرد. اما مثل اینکه شما متوجه زمان حال حاضر نمی‌شید.در دنیایی که انواع جنگ علیه چند کشور متمدن از جنگ روانی بگیر تا جانی و مالی و اجتماعی. بخدا از گلوله بدتره. آمریکا.اسرائیل و اتحادیه اروپا در آخر ناتو به هر کجای دنیا رسیده جز بدبختی نداشته.
    • مهدی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      60 65
      بیشتر بیشتر خواستن دولت ها آخر جایی برای زندگی در زمین نخواهد گذاشت
    • امین IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      0 0
      بدبختیش مردم عادی هست.
    • حمید حسینی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      3 3
      روسیه باید پیروز شود . ایران قدرتمند باید کمک روسیه کند
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      0 0
      دمش گرم و من امیدوارم روسیه پیروز بشه که این آمریکا پوزش زده بشه
    • س ش َ IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      0 0
      شما نسلی هستید که جنگ را به چشم ندیدید.شاید بوی جنازه سوخته. اجساد متلاشی شده. گرسنگی و بیماریهای عفونی. قتل و غارت. نبود امنیت. وووووو تنها یک گوشه از سوغات جنگه.. هالیوودی فکر نکنید.. جنگ برتده ندارد.. و جز پشیمانی هیچ سودی ندارد..
    • نادر IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      0 0
      اکراین باید تاوان نوکری غرب رابپردازد
    • AE ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      66 17
      جنگ اوکراین نتیجه زیاده خواهی آمریکاست و هرجا آمریکا حماقت کنه و هر که را حمایت کنه محکوم به فنا و نابودی است.
    • محمد ظریف US ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      1 5
      اگر پوتین ازمردم افغانستان درباره جنگ اوکراین کمک سربازی بخواهد مردمی افغانستان درظرفی ۳۰ روز در پایتختی اوکراین اذان محمدی را میدهد
    • رضا باوندپور IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      62 8
      عاقبت پشت کردن به همسایه و تاریخ کشور و سرزمین خودت به بهای هیچ تکرار شیطانی کشورهای که اموراتشون بر پایه تفرقه و فریب میگزارند رئیس جمهوری اوکراین میره کسی میاد رئیس جمهور اوکراین میشه که با روسیه از در همسایگی و منافع دو کشور تا کنه
    • AE ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      2 4
      مبارکتون باشه
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      3 5
      زنده باد حضرت پوتین ،بزن پدر این غرب گدا ها در بیار
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      4 6
      دمش گرم اوکراین خیلی دیگه پرو شده بود
    • خنده IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      2 4
      اوکراین میگه تمام موشکهای روسی رو منهدم کرده ، پس اونوقت سامانه پاتریوت رو واسه چی میخواد، خالی بندی در افق آسمان اوکراینبیدادمیکنه
    • مکائیل US ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 0
      اگر غرب می توانست الان با روسیه در جنگ بود ولی بهتر می داند پوتین دست به ماشه اتم بزند اثری از آمریکا و اروپا نخواهد ماند