۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵

بهادری جهرمی در حاشیه هیئت دولت:

دولت با لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب موافقت کرد

دولت با لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب موافقت کرد

سخنگوی دولت گفت: لایحه قوه قضائیه در مورد عفاف و حجاب که با قید دو فوریت تقدیم دولت شده بود، امروز مورد بررسی قرار گرفت و دولت با ارسال آن به مجلس موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز دختر و دهه کرامت، گفت: مراسم افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به صورت همزمان با این جلسه، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در حال برگزاری است؛ این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه از امروز تا یکشنبه برقرار خواهد بود.

وی افزود: امسال حدود ۱۵۰۰ مجموعه و شرکت داخلی و حدود ۲۰۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند که این ارقام رشد دو برابری میزان حضور شرکت‌های خارجی را نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند یکی از نمایشگرهای رسد و توسعه حوزه صنعت ملی نفت، پالایش و پتروشیمی در کشور باشد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: بعد از بحث و بررسی پیرامون لایحه‌ای که قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب با قید دو فوریت تقدیم دولت کرده بود، این موضوع امروز در صحن دولت موضوع بررسی شد و دولت با ارسال لایحه پیشنهادی به مجلس موافقت کرد.

وی افزود: این لایحه یا قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد تا در آنجا هم با سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد. نظرات کارشناسی پیرامون این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی دولت و صحن هیئت دولت ارائه شده بود که این نظرات برای بهره‌برداری در فرآیند بررسی این لایحه به پیوست تقدیم‌مجلس خواهد شد.

بهادری جهرمی در تشریح سایر مصوبات هیئت وزیران تصریح کرد: هیئت وزیران با تصویب آیین نامه اجرایی قانون تصویب مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی موافقت کرد. بنا بر این مصوبه و به منظور پیشگیری و کاهش بیماری‌های شغلی در محیط کار وزارت کار مکلف شد تا با همکاری مجموعه‌های کارگری و کارفرمایی و با رعایت اصل سه جانبه‌گرایی در حوزه حقوق کار، یک سامانه ملی را برای نظارت و بررسی و گزارش گیری و پیگیری اجرای مصوبات استانداردهای مشخص شده در آیین نامه فعال کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: اساسنامه پست بانک ایران به تصویب هیئت وزیران رسید و مطابق این اساسنامه، یک بانک توسعه‌ای در حوزه‌های بانکداری خرد و ارائه انواع خدمات بانکی با اولویت قرار دادن مناطق محروم و روستایی و به طور خاص کمک به توسعه و ارتقای بخش ارتباطات و فناوری، فعالیت خواهد کرد. این اساسنامه برای طی مراحل قانونی تقدیم شورای نگهبان و مراجع ذی صلاح خواهد شد.

کد خبر 5781950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دولت سربزیر AE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      0 0
      چرا به فولاد و پتروشیمی انرژی و مواد اولیه به ریال می دهید اما آنها طی 3سال گذشته 400درصد محصولشان را گران‌تر فروختن به قیمت روز دلار و این تورم را وحشتناک را در خودرو و مسکن و سایر کالا ها به مردم تحمیل کردن 80 میلیون در فشار جهت رفاه 5 میلیون مدیر و هیات مدیره و رابط داخلی و خارجی ظلم نیست
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      0 0
      جالب در این لایحه جرم گناه مشهود بی حجابی به تخلف تبدیل کردن یعنی بی حجابی شرعا مشکلی نداره. 648