۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲

اخبار نمایشگاه کتاب؛

کتابسرای تندیس «فرزندان تلماسه» را به نمایشگاه آورد

کتابسرای تندیس «فرزندان تلماسه» را به نمایشگاه آورد

رمان «فرزندان تلماسه» نوشته فرانک هربرت با ترجمه حسین شهرابی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات کتابسرای تندیس با ۴۲۰ عنوان کتاب در بخش مجازی و حضوری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا کرده که از این‌تعداد ۱۰ عنوان چاپ اولی مربوط به سال ۱۴۰۲ و ۶۱ چاپ اولی سال ۱۴۰۱ در این‌رویداد عرضه شده‌اند.

یکی از رمان‌های تازه‌چاپ این‌ناشر جلد اول «مسند استخوان اژدها» نوشته تاد ویلیامز است که توسط سمر میرزاخانی ترجمه شده و با ۱۰۰۸ صفحه و قیمت ۷۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

خلاصه داستان این‌رمان از این‌قرار است:

«جادویی سیاه به جنگی دامن می‌زند که سرزمین صلح آمیز اوستن آرد را در بر خواهد گرفت. چرا که پرستر جان، شاه والا در حال مرگ است. با مرگ او، فرمانروای نامیرای سیثی‌ها که پادشاه طوفان نام دارد، از این فرصت استفاده می‌کند تا قلمرو از دست رفته‌اش را از طریق پیمانی با شاهی که به تازگی تاجگذاری کرده است، باز پس بگیرد. برادر کوچک‌تر شاه که از عواقب این پیمان باخبر است، به گروه دانشمندانی، به نام اتحاد طومار می‌پیوندند تا با خطر حقیقی که اوستن آرد را تهدید می‌کند، مقابله کند. سایمن، کارگر مطبخ قلعه‌ی سلطنتی که ندانسته به کارآموزی یکی از اعضای این اتحاد درآمده است، به ماموریتی فرستاده می‌شود که تنها امید نجات از این شرایط است. ماموریتی معمایی مرگبار در مورد سه شمشیر قدرتمند و گمشده. به اجبار سرنوشت و جادوهایی خطرناک، تنها خانه‌ای که می‌شناسد را رها می‌کند تا با دشمنانی وحشتناک‌تر از آنچه به خود دیده است روبه‌رو شود. در عین حال، زمین درحال پژمرده شدن و نابودی است.»

«فرزندان تلماسه» عنوان دیگر کتاب چاپ اولی است که کتابسرای تندیس منتشر کرده و به نمایشگاه آورده است. این‌رمان نوشته فرانک هربرت است و حسین شهرابی ترجمه‌اش را به‌عهده داشته است. قصه تلماسه و مسیحای تلماسه قصه ظهور آیین نجات‌بخش و تبدیلش به آیین سرکوبگر است، قصه‌ ظهور قهرمانان ظلم‌ستیز و سپس سقوط‌شان به جایگاه ظالم. وقتی چنین دور باطلی شکل می‌گیرد داستان بشر آغاز می‌شود و تلاش‌های انسان برای شکستن این چرخه.

فرزندان تلماسه داستان لیتو و غنیمه آتریدیز است که پدرشان، امپراطور پل مؤدب، نُه سال پیش خود را به بیابان سپرد و فرایندی را آغاز کرد که مرگ آیین او را در آراکیس رقم زد. حال، آراکیس غرق در آشوبی پنهان است. خاندانِ کورینو که به‌دست پل مؤدب و حره‌مردان از قدرت سرنگون شدند در پیِ بازگشت به تاج‌وتختِ امپراطوری هستند. گروهی از حره‌مردانِ متعصب به تحریکِ فردی مرموز به نامِ «واعظ» سر به شورش گذاشته‌اند. عالیه آتریدیز، خواهر پل، که نایب‌السلطنه است ممکن است به خیانت متهم شود...

این‌کتاب با ۶۴۸ صفحه و قیمت ۴۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

سومین‌کتاب تازه‌چاپ این‌ناشر در نمایشگاه کتاب هم اولین‌جلد از مجموعه «دیو آباد» است که با عنوان «شهری از برنج» چاپ شده است. این‌کتاب به‌قلم شنون آ چاکرابورتی نوشته شده و ترجمه‌اش توسط مطهره اسلامی انجام شده است. خلاصه داستانش هم از این‌قرار است: «مراقب باشید چه آرزویی می‌کنید... چون گاهی اوقات برآورده می‌شود!»

این‌کتاب هم با ۵۷۶ صفحه و قیمت ۴۰۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.

کد خبر 5782444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha