۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۳

خواهر شهید عجمیان در نمایشگاه کتاب مطرح کرد؛

بزرگترها وظیفه دارند حرف‌های جوانان را بشنوند

بزرگترها وظیفه دارند حرف‌های جوانان را بشنوند

خواهر شهید سیدروح‌الله عجمیان گفت:‌ والدین و بزرگترها وظیفه دارند حرف‌های کودکان و جوانان را بشنوند و به پرسش‌های آنان پاسخ دهند تا در این جنگ رسانه‌ای بتوانیم از جوانان خودمان پاسداری کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین رونمایی از اولین شماره ماهنامه سوره در دوره هفتم در سرای اهل قلم سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این نشست که علی محمد مؤدب، مدیر مؤسسه شهرستان ادب، سیده زهرا عجمیان خواهر شهید سید روح الله عجمیان و سید علی سیدان، سردبیر ماهنامه سوره حضور داشتند، از تصویر روی جلد ماهنامه سوره رونمایی شد.

در این نشست علی محمد مؤدب مدیر مؤسسه شهرستان ادب با اشاره به سابقه مجله سوره، این ماهنامه را در عرصه ادبیات انقلاب جریان‌ساز خواند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت روایت حقیقت انقلاب، گفت: یکی از آفت‌های جریانات ادبی و هنری، تلاش برای فروش بیشتر است، حال آنکه ادبیات انقلاب اسلامی فی ذاته جذاب و گیراست و نگاه بیزینسی دامی برای حضور در این عرصه است.

روایت سوره، روایت میدان است

در ادامه سید علی سیدان سردبیر ماهنامه سوره گفت: رسالت سوره، روایت میدان است.

وی ادامه داد: طبق آیه ۴۶ سوره سبأ «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی»، انسان مأمور به قیام است. اما قیام مقدمه‌ای دارد که از آن به «یقظه» به معنای بیداری ناگهانی تعبیر می‌شود. در بیان عرفا «بیداری» حاصل دیدن نعمت‌ها و مشاهده حقیقت است.

سردبیر ماهنامه سوره گفت: شهید سید روح الله عجمیان از نعمت‌های انقلاب اسلامی است که باعث بیداری جامعه شده است. قطعاً در شهرها و روستاهای ما عجمیان‌هایی وجود دارند که ما نمی‌شناسیم. افرادی که در بزنگاه‌ها شاید جلوه کنند و مسیر آیندهٔ ما را ترسیم کنند.

وی افزود: مفتخریم که در اولین شماره سوره در دوره جدید، به این سوژه و موضوع پرداختیم و با گفتگو با خواهر این شهید بزرگوار، ادای دینی به ساحت مقدس این شهید کردیم.

مادرم صبورانه در تربیت روح الله کوشید

در ادامه سیده زهرا عجمیان خواهر شهید عجمیان با اشاره به سیره و سلوک سید روح‌الله عجمیان گفت: شهید بزرگوار راه خود را انتخاب کرده بود و بر فطرت پاک خود ثابت قدم مانده بود.

وی با اشاره به نقش تربیت و اثرگذاری رسانه در کانون خانواده افزود: مادر شهید بزرگوار صبورانه در تربیت برادرم کوشید.

سیده زهرا عجمیان، با اشاره به ضعف جریان‌های رسانه‌ای در اغتشاشات اخیر گفت: والدین و بزرگترها وظیفه دارند حرف‌های کودکان و جوانان را بشنوند و به پرسش‌های آنان پاسخ دهند تا در این جنگ رسانه‌ای بتوانیم از جوانان خودمان پاسداری کنیم.

در پایان این مراسم، مدعوین و مهمانان این مراسم از تصویر روی جلد شماره اول ماهنامه سوره رونمایی کردند و از خانواده شهید عجمیان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5783957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha