۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱

از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان؛

هشدار سطح نارنجی بارش باران در خوزستان صادر شد

هشدار سطح نارنجی بارش باران در خوزستان صادر شد

اهواز- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران، تگرگ و وزش بادهای متوسط تا شدید در استان، هشدار نارنجی را صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از اواسط وقت امروز تا وقت فردا یکشنبه احتمال رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال وقوع گرد و خاک همرفتی و موقتی در خوزستان وجود دارد.

محمد سبزه زاری افزود: بر اثر این پدیده احتمال رگبار و رعد و برق در ارتفاعات شمالی و شرقی و وزش باد متوسط تا شدید و احتمال وقوع گرد و خاک همرفتی بویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی خوزستان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد و صاعقه، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، حفظ ماشین آلات کشاورزی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی به‌کارگیری شود.

کد خبر 5784211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha