۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۸

گفتگوی مهر؛

بنای تاریخی «حاج صمدخان» رشت مرمت و بازسازی می‌شود

بنای تاریخی «حاج صمدخان» رشت مرمت و بازسازی می‌شود

رشت- سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بنای تاریخی «حاج صمدخان» رشت مرمت و بازسازی می‌شود.

محمدرضا امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت اداره کل میراث فرهنگی گیلان قرار دارد.

وی از مرمت و بازسازی مسجد حاج صمد خان رشت خبر داد و افزود: پیگیری درخواست تأمین اعتبار برای مرمت و بازسازی مسجد حاج صمد خان در دستور کار معاونت میراث فرهنگی قرار گرفت.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان با اشاره به بازدید از مسجد حاج صمد خان رشت بیان کرد: پس از بازدید و بررسی همه جانبه ساختمان مسجد و سایر مستحدثات آن از قبیل دیواره‌های پیرامونی و سر درب‌ها، مقرر شد با درخواست تأمین اعتبار از سوی مراجع ذیربط، به مرور نسبت به بازسازی و مرمت مسجد اقدام شود.

امیری نژاد با اشاره به آسیب در بخش‌های مختلف سازه مسجد حاج صمد خان رشت اضافه کرد: ثبات و پایداری سازه‌های مسجد حاج صمد خان رشت از مسیر مرمت و بازسازی این بنا می‌گذرد.

وی با اشاره به تعدد بناهای تاریخی ثبتی و غیردولتی در گیلان افزود: وجود تعدد بناهای تاریخی ثبتی و غیر ثبتی در گیلان کار حفظ، مرمت و نگهداری این آمار را برای اداره کل میراث سخت کرده و نیاز است که همه دستگاه‌ها در این خصوص مشارکت داشته باشند.

گفته می‌شود، قدمت مسجد حاج صمد خان رشت به دوره قاجار می‌رسد و در تاریخ ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۷۸ با شماره ۲۳۶۴ نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 5806773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha