۴ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۷

رئیس دادگستری نیشابور:

۳۰ درصد از پرونده‌های قضایی نیشابور منجر به صلح شده است

۳۰ درصد از پرونده‌های قضایی نیشابور منجر به صلح شده است

نیشابور ـ رئیس دادگستری نیشابور گفت: با تلاش شوراها و همیاران حل اختلاف ۳۰ درصد از پرونده‌های قضایی نیشابور در یک سال اخیر منتهی به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم ابراهیم‌زاده شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: بیش از ۶۰ هزار پرونده یکتا در یکسال گذشته رسیدگی کرده‌ایم و بیش از این تعداد پرونده در دادگستری نیشابور منجر به صدور رأی شده است.

رئیس دادگستری نیشابور افزود: با تلاش کارشناسان در شوراهای حل اختلاف و همیاران حل اختلاف ۳۰ درصد از پرونده‌های قضائی نیشابور در یکسال اخیر منتهی به صلح و سازش شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ مرکز همیاران شورای حل اختلاف در روستاهای بزرگ نیشابور تشکیل شده است که تأثیرات مثبتی در زمینه صلح و سازش در یکسال اخیر داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم تعداد این مراکز را در روستاها افزایش دهیم.

ابراهیم زاده با اشاره به حل مشکل سرمایه گذاران در شهرستان بیان کرد: یکی از هتل‌های نیشابور بدلیل اینکه افتتاح آن همزمان با شیوع کرونا بود باعث رکود مالی شدید شد و مشکلات عدیده ای با بانک‌های مختلف در جهت پرداخت تسهیلات داشت تا جایی که هتل توسط یکی از بانک‌های شهرستان در مرحله مزایده گذاشته بود، در این موضوع ورود کردیم و کمک‌هایی در زمینه پرداخت بدهی‌ها به این هتل انجام شد و این هتل از وضعیت حادی که داشت خارج شد.

رئیس دادگستری نیشابور بیان کرد: پارک علم و فناوری نیشابور از سال گذشته با مشکل شبکه برق روبرو بود و امکان توسعه فضای پارک برای تسهیل گران عرصه و علم و فناوری نبود که با ورود کمیسیون قضائی شهرستان مشکل برق این پارک حل شد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضائی برای برخی از کارکنان شهرداری نیشابور اظهار کرد: تشکیل پرونده قضائی برای کارشناسان شهرداری منطقه یک نیشابور انجام شده است و در بحث صدور پروانه‌های ساختمانی برای شهرستان نیشابور براساس قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، از پروانه فروشی شهرداری‌ها جلوگیری می‌کند و انفصال از خدمات دولتی در آن پیش بینی شده و قبل از تصویب این قانون برخی از مردم اقدام به اخذ پروانه ۵ تا ۶ طبقه روی پیلوت کرده بودند درحالی که در شهر نیشابور مجوز دو طبقه روی پیلوت است و شهردار نیشابور نیز اقدام به امضای این موارد با توجه قانون نکرد.

ابراهیم زاده ادامه داد: دستگاه قضائی برای جلوگیری از افزایش پرونده‌ها در دادگستری در این رابطه اقدام به ورود به موضوع کرد و حق قانونی برای کسانی که هزینه اخذ پروانه داشته‌اند با تأیید کارگروه مستقر در شهرداری نیشابور ایجاد کرده است.

رئیس دادگستری نیشابور خاطرنشان کرد: کارشناسان متخلف در شهرداری نیشابور تاریخ پرونده‌ها را به تاریخ قبل تغییر دادند تا از حق پروانه برای افراد صورت گیرد که دستگاه قضائی به محض اطلاع به موضوع ورود کرد تا منجر به جلوگیری از تخلفات بیشتر شود و با همکاری شهرداری نیشابور، کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در شهرداری تشکیل شد که ۵ فقره پرونده قضائی در این رابطه تشکیل شد و زین پس تمام پرونده‌های مرتبط با این موضوع با تأیید این کارگروه در دادگستری رسیدگی خواهد شد.

به جد پیگیر انتقال زندان از داخل شهر نیشابور به خارج از شهر هستیم

سید محمد حسینی، دادستان نیشابور نیز در این نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های کارشناسان دستگاه قضائی نیشابور تخصصی شدن مراحل مقدماتی و دادرسی برای برخی موضوعات کیفری و حقوقی صورت گرفته است.

دادستان نیشابور افزود: انتقال زندان نیشابور از داخل شهر به خارج از شهر به جد از سوی دستگاه قضائی در حال پیگیری است تا این اتفاق بعد از سال‌ها رخ دهد تا عوارض ناشی از این وجود زندان در سطح شهر نیشابور کاهش پیدا کند و امیدواریم هر چه زودتر انتقال زندان نیشابور به خارج از شهر رخ دهد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵ فقره پرونده قتل داشتیم ایم این درحالیست که در سال گذشته تعداد پرونده‌های قتل حدود ۵ پرونده بود و متأسفانه آمار خودکشی‌ها نیز سیر صعودی داشته است.

حسینی با اشاره به حواشی صورت گرفته مبنی بر پخش شب نامه‌ها و ایجاد کانال‌های تلگرامی در راستای تخریب مسئولین شهرستان ابراز کرد: عامل پخش شب نامه‌ها در شهرستان نیشابور شناسایی شده و پرونده قضائی آن تشکیل و به دادگاه رفته است و منتظر تشکیل جلسه دادگاه هستیم تا پرونده تعیین و تکلیف شود.

دادستان نیشابور با اشاره به حضور آقایان در محل ورزش بانوان یک هیئت ورزشی بیان کرد: اخیراً برای یک هیئت ورزشی بدلیل حضور آقایان در محل ورزش بانوان پرونده قضائی تشکیل شده است و دستگاه قضائی در حال بررسی موضوع است.

کد خبر 5819112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha