۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۱

امروز دوشنبه؛

جشنواره «غدیر خم» در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود

جشنواره «غدیر خم» در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود

فرهنگسرای اشراق همزمان با فرا رسیدن عید غدیر، جشنواره «غدیر خم» را امروز دوشنبه ۱۲ تیر با شعار «تبلیغ غدیر واجب است، مبلغ غدیر باشیم» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با دهه ولایت و فرا رسیدن عید غدیر خم، جشنواره «غدیر خم» امروز دوشنبه ۱۲ تیر توسط فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود.

این جشنواره با شعار «تبلیغ غدیر واجب است، مبلغ غدیر باشیم» راه‌اندازی شده و تلاش دارد این عید بزرگ شیعیان را در سطحی گسترده برای همه مردم معرفی کند تا آن را متفاوت با دیگر ایام سال، گرامی بدارند.

جشنواره غدیر خم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و محوریت اصلی همه بخش‌های آن، معرفی واقعه غدیر خم و ابلاغ امامت به امیرالمؤمنین (ع) توسط پیامبر اکرم (ص) در حج الوداع است. از بخش‌های اصلی این جشنواره می‌توان به «عهدنامه غدیر»، «مسابقه غدیر»، «نمایش غدیر»، «نمایش عروسکی»، «بازی و کافی‌شاپ غدیر» اشاره کرد.

جشنواره «غدیر خم» همزمان با دهه ولایت از ۱۰ تا ۱۵ تیر در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود و همه روزه پذیرای گروه‌های مختلف از مخاطبین به ویژه نوجوانان است.

تقدیر از مادر شهید باقری در جشن مهمانی سادات

همزمان با فرا رسیدن عید غدیر و آئین سنتی تکریم سادات، فرهنگسرای اشراق جشن «مهمانی سادات» را با حضور جمعی از نوجوانان سادات برگزار می‌کند.

مراسم مولوی‌خوانی، تجلیل از مادر شهید سیداحمد باقری دمنه بخش اصلی این جشن است و از دیگر برنامه‌های آن می‌توان به مولودی‌خوانی در مدح امیرالمومنین، اجرای گروه موسیقی، اجرای گروه سرود ریحانه و … اشاره کرد. در بخشی از این مراسم، جمعی از نوجوانان سادات تکریم می‌شوند.

این جشن امروز دوشنبه ۱۲ تیر از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود و ورود به آن برای عموم آزاد است.

کد خبر 5825519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha