در یک کشور عربی؛

افسران چاق از نیمه ماه جاری از ترفیع درجه محروم می‌شوند

افسران چاق از نیمه ماه جاری از ترفیع درجه محروم می‌شوند

یک کشور عربی در رویدادی قابل توجه افسران چاق خود را از ترفیع درجه محروم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، یک کشور عربی افسران چاق خود به شکل قابل توجهی مجازات می کند. در رویدادی قابل توجه، افزایش وزن سبب محرومیت شماری از افسران از ترفیع درجه شده است.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق دستور داد افسران چاق از ترفیع درجه سالانه که قرار است نیمه ماه جاری میلادی انجام شود، محروم شوند.

از سوی دیگر العربی الجدید در این باره گزارش داد: این نخستین تصمیم از نوع خود از سال های گذشته است که در راستای حل مشکل چاقی و ضعف آمادگی جسمانی در وزارت کشور عراق اتخاذ شده است.

این تصمیم که با حمایت سیاسی و مردمی گسترده مواجه شده، ماه ها پس از آن اتخاذ شد که وزارت دفاع به افسران بلندپایه ارتش این اختیار را داد که یا بازنشسته شوند یا وزن خود را متناسب با قدشان کاهش دهند.

یک منبع در وزارت کشور عراق گفت که هزاران افسر معاینه و در تست وزن رد شدند؛ به گفته او افسرانی که اضافه وزن آنها بیش از ۱۵ کیلوگرم از حد منطقی بیشتر باشد، از ترفیع درجه محروم خواهند شد.

وزارت دفاع و کشور عراق، سیستم قد و توده بدنی را برای تعیین وزارت مناسب افسران، ملاک قرار می دهند؛ به عنوان مثال وزن مقرر برای کسی که ۱۷۲ سانتی متر قد دارد، باید حداکثر ۷۵ تا ۸۲ کیلوگرم باشد البته سن نیز در تعیین میزان وزن برای هر افسر در نظر گرفته می شود.

محرومیت افسران چاق از ترفیع درجه و افزایش حقوق پیش از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ معمول بود اما طی ۲۰ سال گذشته متوقف شد و این مساله موجب چاقی در میان افسران بلندپایه و فرماندهان امنیتی شد.

در همین رابطه عبدالله الفلاحی، یک افسر بازنشسته عراقی گفت: این تصمیم با وجود اینکه دیر اتخاذ شد اما بهتر از این است که اتخاذ نشود. این که افسران چاق باشند عیب محسوب می شود و آنها باید در دوره های آمادگی جسمانی و استقامت که از عوامل اساسی در فعالیت نظامی و حرفه ای است، شرکت داده شوند.

عراق در رتبه ۵۵ در جهان و نهم در سطح کشورهای عربی از لحاظ نرخ چاقی قرار دارد.

کد خبر 5827471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha