۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱

فرماندار نمین:

توسعه روستاها اولویت دولت سیزدهم/ روستاهای نمین تجهیز می‌شوند

توسعه روستاها اولویت دولت سیزدهم/ روستاهای نمین تجهیز می‌شوند

نمین - فرماندار شهرستان نمین گفت: توسعه روستاها جزو اولویت‌های دولت است و براساس اولویت در حال اجرای زیر ساخت‌های روستاها هستیم.

طیب امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اهالی روستاهای پیله چایی شهرستان نمین آب شرب روستا است، اظهار کرد: تا یک ماه آینده آب پایدار روستا متصل و مشکل قطعی آب این منطقه حل خواهد شد.

وی به آسفالت ریزی جاده دسترسی روستاهای انزاب سفلی و دولت آباد به طول ۴ کیلومتر و با هزینه ۸ میلیارد اشاره کرد و افزود: آسفالت روستاهای سربند و عنبران علیا با اعتبار ۱۴ میلیارد به پایان رسیده است.

فرماندار نمین در رابطه با راه اصلی روستاهای پیله چایی و روستاهای مسیر افزود: راه ارتباطی این روستاها با اعتباری حدود ۵ میلیارد تومان و قیر رایگان با ۱۰ میلیارد تومان در حال واگذاری به پیمانکار است.

امینی به جاده ارتباطی پیله چایی به کنارگذر مغان اشاره و افزود: این جاده تا روستای آقایارلو با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان و قیر رایگان به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در مرحله واگذاری به پیمانکار است.

وی با تاکید بر اینکه طرح هادی روستای مسجد محله با اعتبار ۳ میلیارد تومان به زودی مطالعه خواهد شد، افزود: ظرف یک ماه آینده آسفالت راه ارتباطی داخل روستای مسجد محله شروع خواهد شد.

فرماندار شهرستان نمین با اشاره به اینکه تسطیح راه ارتباطی روستای هشنه به نظرعلی کندی تا چند روز آینده به پایان می‌رسد، بیان کرد: امسال برای کانال آب روستای هشنه یک میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم.

امینی با تاکید بر اینکه لای‌روبی رودخانه مسیر پیله چایی مطالبه به حق مردم است، افزود: با توجه به سیل‌های اخیر مدیریت بحران استان خواستار لایه‌رویی رودخانه‌ها شده است تا ۴ ماه آینده رودخانه‌های شهرستان با مشارکت جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای لایه‌روبی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۴ میلیارد تومان برای قنوات روستاهای «نوشنق»، گرده و پیله چایی اختصاص یافته است.

کد خبر 5828309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha