۲۰ مرداد ۱۳۸۶، ۱۲:۲۳

رحمتی در گفتگو با مهر :

تمام راه‌های روستایی را آسفالت می‌کنیم

تمام راه‌های روستایی را آسفالت می‌کنیم

وزیر راه و ترابری از برنامه وزارتخانه متبوعش برای بازسازی و آسفالت کردن کلیه راه‌های روستای کشور تا پایان سال 1388 خبر داد و اعلام کرد: در سال‌های 84 و 85 حدود 12 هزار کیلومتر راه روستای کشور آسفالت شده است.

محمد رحمتی در گفتگو با مهر گفت: یکی از سیاست‌های محوری وزارت راه و ترابری در طول 2 سال اخیر بازسازی و آسفالت کردن راه‌های روستای کشور بوده است.

وی افزود: خوشبختانه مجلس هم خیلی در رابطه با این موضوع به وزارت راه و ترابری کمک کرده است. به نظر من، با توجه به اینکه بالای 33 درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کند، یکی از افتخارات مجلس هفتم رسیدگی به روستای کشور بوده است.

رحمتی اعلام کرد: در سال 84 حدود 150 میلیارد تومان و در سال 85 حدود 300 میلیارد تومان برای آسفالت کردن راه‌های روستایی هزینه شده است. امسال هم بیش از 200 میلیارد تومان در قانون بودجه 86 برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و ترابری تصریح کرد: علاوه بر این، حدود 30 درصد بودجه‌های استانی نیز در بخش راه و ترابری صرف راه‌های روستایی می‌شود. برهمین اساس، در سال‌های 84 و 85 حدود 12 هزار کیلومتر راه روستای آسفالت شده و امیدواریم در سال جاری مالی دولت هم بیش از 8 هزار کیلومتر راه روستایی کشور آسفالت شود.

وی ادامه داد: از این رو، اگر این روال در دو سال آینده نیز ادامه یابد و به همین میزان برای راه‌های روستایی اعتبار اختصاص داده شود، در پایان برنامه چهارم دیگر ما روستاهای بالای 40 تا 50 خانوار نخواهیم داشت که حداقل یک راه روستایی آسفالته نداشته باشند؛ این به معنی این نیست که روستاهای پایین 40 خانوار راه آسفالته نخواهند داشت بلکه آنهایی که در مسیر این روستاها می باشند و یا کنار راه‌های ما هستند، حتما راه‌های آنها آسفالت می‌شود.

کد خبر 532720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha