۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸

امام جمعه ملبورن:

خطبه غدیر پیام صلح،انسان دوستی و عدالت را به گوش جهانیان می‌رساند

خطبه غدیر پیام صلح،انسان دوستی و عدالت را به گوش جهانیان می‌رساند

امام جمعه ملبورن بر لزوم بازتعریف پیام غدیر برای تحکیم وحدت اسلامی و نیاز امروز جهان اسلام برای مقابله به توطئه دشمنان مشترک تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن به مناسبت عید سعید غدیرخم با صدور پیامی گفت: عید غدیرخم به عنوان مهم‌ترین عید مسلمانان و عید اکبر، کامل‌کننده رسالت رسول خدا (ص)، تجلی و استمرار مکتب وحی و روز اکمال دین است.

علامه وحیدی افزود: واقعه تاریخی غدیرخم نشان‌دهنده ضرورت و عظمت ولایت است و خطبه غدیر، خطبه‌ای سراسر نور است که پیام صلح، انسان دوستی، مودت و عدالت را به گوش جهانیان می‌رساند و علاوه بر امامت امیرالمؤمنین (علیه السلام) سند اثبات امامت و ولایت اهل‌بیت (علیهم السلام) است.

وی با تاکید بر لزوم بازتعریف پیام غدیر برای تحکیم وحدت اسلامی و نیاز امروز جهان اسلام برای مقابله به توطئه دشمنان مشترک، افزود: مقابله با جنایات نیروهای ضداسلام مانند توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) و قرآن کریم در پرتوی پیروی از منویات اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه سیره مبارک علوی امکان پذیر است.

نماینده مجمع تقریب در استرالیا گفت: فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، روز بیعت و میثاق را به تمامی شیعیان و پیروان ولایت و امامت بویژه مردم متدین و ولایتمدار ایران و شیعیان پاکستان و سایر ملت‌های مسلمان منطقه تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای همگان توفیق بهره مندی از چشمه جوشان غدیر را مسئلت دارم.

کد خبر 5830761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha