۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱

صحرایی:

دشمنان روزی از پیشرفت ما شگفت زده می شوند

دشمنان روزی از پیشرفت ما شگفت زده می شوند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره خطاب به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: مطمئن هستیم که شما روزی از دیدن پیشرفت های ما شگفت زده خواهید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی "الف تا" صبح امروز در شبستان مصلی تهران برگزار شد.

رضا مراد صحرایی با بیان اینکه رویداد الف تا شروع قدرت‌نمایی ما در عرصه نظام تعلیم و تربیت است؛ گفت: نظام‌های سلطه‌گر عمدتاً با سیاست تشویقی و تنبیهی سیاست‌های خود را به پیش می‌برد اگر ما بتوانیم با هم افزایی و با یکدیگر آموزی اقدامات خود را صورت دهیم می‌توانیم در نظام آموزشی موفق شویم، توان با هم افزایی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه کنشگری فعال در نظام تعلیم و تربیت را لازم داریم گفت: نظام جمهوری اسلامی یک راه جدید در جهان ایجاد کرده است.

صحرایی با اشاره به این مطلب که برخی دائم به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف هستند گفت: کدام نظام آموزشی نقطه ضعف ندارد ما دائماً برای رفع نقاط ضعف و ایجاد تحول فعال هستیم.

وی با بیان اینکه چهار تحول را در نظام آموزشی دنبال می‌کنیم گفت: تحول اصلی ما در عامل تحول آفرین یعنی معلم است و ما هم باید معلمان را با تحول مد نظر معلم تراز آموزشی آشنا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نهضت دوم نهضت توانمند سازی خانواده هاست؛ گفت: بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز داریم که هر دانش آموز خانواده‌ای دارد پس آموزش و پرورش در همه خانواده‌ها حاضر است.

صحرایی گفت: متأسفم که نهاد خانواده در نظام آموزشی کشور رو به ضعف بوده است امیدوارم بتوانیم جایگاه ویژه‌ای به نقشه خانواده دهیم.

وی نهضت دیگر نظام آموزشی را هویت بخشی و روایتگری از مدرسه دانست و گفت: هر مدرسه باید یک رسانه داشته باشد. هر مدرسه باید توان گفتمان سازی و روایتگری را در خود رشد دهد. در هر مدرسه می‌بینیم که یک مدیر با دست خالی گفتمان جهادی را اعلام می‌کند. در بسیاری از مدارس، مدیر وظایف نیروی خدماتی را هم انجام می‌دهد. من در مدارس هیچکس را مؤثرتر و تحول آفرین‌تر از مدیر مدرسه نمی‌دانم.

صحرایی از هنرمندان خواست به مدارس بیایند تا مدارس را به خوبی به تصویر کشانده و به مردم نشان دهند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر مدارس به جایگاه واقعی خود برسند کشور در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد.

وی تحول چهارم را نشان دادن ایده‌های برتر و تحول آفرین عنوان کرد و گفت: اگر معلمان و مدیران رویدادها و ایده‌های خود را به نمایش بگذارند؛ کشور در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد.

صحرایی تصریح کرد: آنچه که ما را به تحول واداشته است ایمان و اعتقاد ماست. عامل تحول ما در کامپیوترهای شما نیست و از دل‌های ماست. معلوم است که دشمنان ما از دیدن تحولات و پیشرفت‌های ما روزی شگفت‌زده می‌شوند. آن زمان که به قله‌های پیشرفت رسیدیم؛ اگر از ما کمک خواستید به شما ذره‌ای اهمیت نخواهیم داد.

کد خبر 5831669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha