۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰

بایدن: درباره پذیرش اوکراین در ناتو، اتفاق‌نظری دیده نمی‌شود

بایدن: درباره پذیرش اوکراین در ناتو، اتفاق‌نظری دیده نمی‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: اسرائیل و عربستان تا عادی‌سازی روابط فاصله زیادی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا امروز یکشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: در حال حاضر در ناتو در مورد موضوع پذیرش اوکراین در این ائتلاف اتفاق نظری دیده نمی‌ شود.

رئیس‌ جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ادامه داد: امیدوارم سوئد به زودی به ناتو بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «جو بایدن» در بخشی از این مصاحبه اذعان کرد: اسرائیل و عربستان سعودی تا عادی‌سازی روابط فاصله زیادی دارند که شامل یک معاهده دفاعی و برنامه هسته ای غیرنظامی از سوی ایالات متحده است.

وی در ادامه افزود که مقامات ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به یک توافق گریزناپذیر عادی سازی بین ریاض و تل آویو مذاکره کرده اند.

بایدن اضافه کرد: ما خیلی از این مرحله فاصله داریم. چیزهای زیادی برای صحبت کردن داریم.

این مقام آمریکا در این باره خاطر نشان کرد: ... بنابراین، ما در حال پیشرفت در منطقه هستیم و این موضوع به رفتار و آنچه از ما خواسته می شود تا آنها اسرائیل را به رسمیت بشناسند، بستگی دارد. صریح بکویم، من فکر نمی‌ کنم که آنها مشکل زیادی با اسرائیل داشته باشند! و اینکه آیا ما ابزاری را برای آنها فراهم می‌ کنیم که از طریق آن بتوانند توان هسته‌ ای غیرنظامی داشته باشند و/ یا ضامن امنیت آنها باشد،- من فکر می‌کنم که کمی (از تحقق) دور است.

«جو بایدن» درباره تنش آفرینی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی نیز گفت: نمی‌ گوییم که همه مشکلات در کرانه باختری به دلیل اسرائیل است؛ اما اسرائیل بخشی از مشکلات در این منطقه است و به ویژه آن دسته از افراد در کابینه که می گویند: ما می‌ توانیم در هر جایی که بخواهیم ساکن شویم. آنها حق ندارند اینجا باشند و غیره.

رئیس‌ جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد:همچنان اعتقاد داریم که راه حل دو دولتی مسیر صحیح برای پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیل است.

کد خبر 5832075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha