۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد؛

لزوم اهمیت به برش استانی برنامه هفتم توسط مسئولان مرکزی

لزوم اهمیت به برش استانی برنامه هفتم توسط مسئولان مرکزی

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: نسبت به برش استانی برنامه هفتم همه مسئولین استانی و نمایندگان باید توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر دوشنبه در دیدار با مجمع نمایندگان استان مرکزی و استاندار مرکزی اظهار داشت: با توجه به تحولات جهانی و منطقه‌ای، تجربیات گذشته، ضرورت‌های ملی و اسلامی و نیازهای عمومی لازم است برنامه هفتم با اولویت تنظیم گردد و رشد ۸ درصد به عنوان یک معیار جدی مورد تاکید قرار گیرد و نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی، رشد تولید علم و فناوری، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و ارتقای بهره‌وری تدبیر حکیمانه اتخاذ گردد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: وحدت ملی، توازن‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در اولویت قرار گیرد و مردم در اهداف برنامه مشارکت فعال و مؤثر داشته باشند و به سیاست‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه ویژه شود.

وی با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت استراتژیک استان مرکزی بیان کرد: نسبت به برش استانی برنامه نیز با توجه به شرایط استان برخی اقدامات اولویت دارد از جمله حمل و نقل که یکی از مهم‌ترین ارکان‌های کشور است.

دری نجف آبادی افزود: کشورهای پیشرفته دنیا از ظرفیت راه آهن خود به خوبی استفاده کرده و قطارهای سریع السیر را جایگزین قطارهای قدیمی خود کردند ولی متأسفانه سیستم حمل و نقل ما به خصوص سیستم ریلی و راه آهن ما بسیار فرسوده است که نیاز به یک بازنگری و توسعه و پیشرفت دارد. بحث بهره‌وری در آب و انرژی مسئله مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: در کشاورزی باید از روش‌های نوین استفاده گردد تا بهره‌برداری ما به حداکثر خود برسد و مسئله دیگر مسئله آموزش و پرورش است که باید تدبیر ویژه‌ای برای آن صورت گیرد و اگر بحث آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد و رسیدگی به برنامه هفتم، مهار تورم، رشد تولید، طرح‌ها و لوایح نیمه‌کاره از تأکیدات مقام معظم رهبری به مجلس در دیدار اخیرشان است که باید در اولویت کارها قرار گیرد.

کد خبر 5832894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha