واکنش وزارت خارجه سوریه به تحولات سودان

واکنش وزارت خارجه سوریه به تحولات سودان

دمشق ضمن تاکید بر حل بحران سودان، خواستار مقابله کشورهای عربی و دوست با توطئه های خارجی علیه کشورهای عربی و اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، سوریه به تحولات سودان واکنش نشان داد و از حمایت دمشق ا زتصمیمات نشست قاهره با هدف حل بحران بغرنج سودان و توقف خونریزی در سودان خبر داد.

یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: در قاهره نشست، کشورهای همسایه سودان و با مشارکت اتحادیه عرب و اتحادیه آفریقا برگزار شد که هدف آن کمک به حل بحران پیچیده سودان بود.

وی افزود: این نشست بر ضرورت احترام کامل به حاکمیت سودان و تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور داخلی آن و برخورد با درگیری کنونی به عنوان موضوع داخلی و تشدید بر اهمیت عدم دخالت طرف خارجی در این بحران تاکید کرد.

منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: این نشست در بیانیه پایانی خود بر ضرورت پایبندی طرفهای سودانی به توقف فوری درگیری و برقراری آتش بس دائمی برای پایان دادن به بحران تاکید کرد.

این منبع بیان کرد: سوریه حامی تصمیمات نشست قاهره و همه تلاشهای مخلصانه برای توقف درگیری در سودان است. سوریه بر اهمیت نتایج نشست قاهره و ضرورت اجرای آن به گونه ای که به نفع ملت سودان برای تضمین امنیت و ثبات آن باشد، تاکید دارد.

منبع مذکور افزود: انتقال بحران از یک کشور عربی به کشور دیگر در نتیجه دخالتهای خارجی است و این ایجاب می کند که کشورهای عربی و کشورهای دوست برای توقف این بحرانها اقدام کنند و مانع از بهره برداری آن از سوی کسانی شوند که خیرخواه امت اسلامی و امنیت و ثبات و توسعه آن نیستند،

کد خبر 5837810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha