تحولات سودان؛

بازگشت ارتش سودان به میز مذاکره همزمان با تداوم درگیری‌ها

بازگشت ارتش سودان به میز مذاکره همزمان با تداوم درگیری‌ها

همزمان با تداوم درگیری‌ها در سودان، ارتش این کشور از بازگشت هیئت مذاکره‌کننده ارتش به جده جهت مذاکره با نمایندگان نیروهای پشتیبانی سریع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، امروز، شنبه نیز درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی ادامه یافت.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌هایی در پیرامون محله‌های حمدالنیل، المنصوره و المهندسین در جنوب ام‌درمان، میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به وقوع پیوسته است.

همچنین گزارش‌ها از کشته‌شدن ۳ غیرنظامی سودانی و زخمی‌شدن چندین سودانی دیگر در نتیجه درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان در محله‌های ام‌بده و ام‌درمان در غرب خارطوم، پایتخت سودان حکایت دارند.

همزمان با ورود به چهارمین ماه درگیری‌ها در سودان، ارتش این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات موفقی را در مناطق مختلف خارطوم، پایتخت سودان، به اجرا گذاشته است.

یک منبع آگاه در ارتش سودان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های دیروز، جمعه، پیشرفت‌های چشمگیری را در شهر خارطوم بحری و جنوب شهر خارطوم، محقق نموده و موفق به تأمین امنیت کامل پل الحلفایه شده است.

در مقابل، الفاتح القرشی، فرمانده میدانی نیروهای پشتیبانی سریع سودان نیز در سخنانی اعلام کرد که نیروهای پشتیبانی سریع این کشور همچنان در موقعیت‌های خود در شرق پل الحلفایه مستقر هستند.

درگیری‌های دیروز شهر خارطوم بحری، خشونت‌بارترین درگیری‌ها از آغاز نزاع میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان به شمار می‌آید.

این درحالی است که منابع وابسته به دولت سودان از عزیمت هیئت مذاکره‌کننده ارتش این کشور به جده جهت از سرگیری مذاکرات صلح با نمایندگان نیروهای پشتیبانی سریع سودان خبر داده‌اند.

از سوی دیگر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه با اشاره به اوضاع بحرانی سودان بر لزوم پایان درگیری‌های جاری در این کشور جهت رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سودان و جلوگیری از بروز جنگ داخلی بی‌پایان در این کشور تأکید کرد.

کد خبر 5837200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha