۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل:

غرب برای حفظ «باغ» و ماندن بقیه در «جنگل» دست به هرجنایتی می‌زند

غرب برای حفظ «باغ» و ماندن بقیه در «جنگل» دست به هرجنایتی می‌زند

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که کشورهای غربی بابت آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، بیشتر از رئیس جمهور این کشور مسئول هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بر این باور است که مسئولیت آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، بیشتر از آنکه برعهده ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور باشد، برعهده کشورهای غربی است.

پولیانسکی اظهار داشت: غرب آماده ارتکاب هر نوع جنایتی است تا هژمونی خود را در امور جهان حفظ کند. و به قول جوزف بورل(مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا)، در این مسیر برای اطمینان از حفظ «باغ» و اینکه سایرین همچنان در «جنگل» زندگی کنند، از تمام ابزارها استفاده می‌کند و هر اصولی را هم زیرپا خواهد گذاشت.

بورل مهرماه پارسال در جریان افتتاح یک مرکز آکادمیک در شهر بروژ بلژیک گفته بود: اروپا یک باغ است، ما همه در کنار هم این باغ را ساختیم. در این باغ بهترین ترکیب از آزادی سیاسی، توسعه اقتصادی و همبستگی اجتماعی وجود دارد. البته بقیه جهان حقیقتاً باغ نیست، اکثر نقاط جهان جنگلی است که از طرف آن به باغ حمله می‌کنند!

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد: این مساله را محض اطمینان مطرح کردم که شک نداشته باشید کشورهای شما، یا به بیان دقیق‌تر، دولت‌های شما، بابت آنچه در اوکراین جریان دارد، به مراتب بیشتر از رژیم زلنسکی مسئول هستند. مهم نیست برای آنکه ژست مدافعان(نجیب) اوکراین بی‌نوا و مفلوک را به خود بگیرید، چقدر تلاش کنید، چون اعمال‌تان شما را لو می‌دهد.

وی همچنین اضافه کرد: هزینه این تصمیم شوم برای اوکراین، صدهاهزار جوانی است که رژیم کی‌یف آنها را به چرخ گوشت جبهه‌های شرقی و جنوبی اعزام می‌کند و در تلاشی عبث سعی دارد که به قیمان غربی‌اش ثابت کند اوکراین قادر به پیروزی است. از آغاز جنگ، این کشور چندین ارتش خود را از دست داده و تسلیحات‌شان هم تمام شده است.

کد خبر 5839777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha